آتش سوزی در انبار ضایعات شرکت پتروشیمی بندرامام+جزئیات

فرمانده ارشد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر در این خصوص گفت:آتش سوزی انبار ضایعات چوب و آهن شرکت پتروشیمی بندرامام تحت کنترل است و خطری برای سایت صنعتی در پی ندارد.

سید امید شهیدی نیا افزود:انبار ضایعات چوب و آهن این شرکت، راس ساعت 10:40 دقیقه صبح دوشنبه بر اثر برشکاری پیمانکار جمع آوری ضایعات، دچار حریق شد.

وی گفت:به محض بروز حریق واحدهای اطفای حریق داخلی شرکت پتروشیمی بندرامام، عملیات اطفا را آغاز کردند و هم اکنون آتش تحت کنترل است و هیچ خطری برای سایت صنعتی در پی ندارد و به زودی به صورت کامل مهار می شود.

مجتمع پتروشیمی بندر امام در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) قراردارد.

سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه،دسترسی به آب مورد نیاز و کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور ، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوزانیده شدن گازهای همراه نفت ویژگی هایی است که انتخاب این مکان را توجیه می کند.