توصیه هایی برای حفظ سلامتی زوار

رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان توصیه هایی به زائران اربعین حسینی، گفت: تیم های گشتی فعال است و حتی الامکان از تردد کاروان ها در شب خودداری می شود اما نمی توان بصورت قطعی از تردد زائران انفرادی جلوگیری نمود.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: زوار دقت داشته باشند که حتما خارج از حاشیه راه در محور امنی حرکت کنند یعنی در مسیر آسفالت نباشند و خلاف جهت خودروها قرار بگیرند تا هم عابر و هم راننده دید کافی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

دولتشاهی عنوان کرد: اگر کسانی قصد دارند در شب به پیاده روی ادامه دهند باید به نکاتی همچون پوشیدن لباس رنگی، به همراه داشتن شب نما و یا پرچم و کاور رنگی دقت نمایند.

وی اظهار داشت: در همین راستا امروز بازوبندهای شب نما تهیه شده و در پایگاه های مستقر در مسیر زوار توزیع شد تا این شب نماها در اختیار زوار پیاده قرار بگیرد چرا که در محور اهواز-چذابه محدودیت تردد خودرو اعمال نشده است.

تاثیر مثبت احداث دوپارکینگ در چذابه و شلمچه

دولتشاهی بیان کرد:امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت های بسیار خوبی را در مسیرهای پیاده روی داریم که از جمله این پیشرفت ها احداث دو پارکینگ در نزدیکی پایانه های مرزی شلمچه و چذابه با ظرفیت هر کدام 50هزار خودرو می باشد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: این طرح سال گذشته تصویب شد و با پیگیری و همکاری تمام ارگان ها و نهاد ها امسال به بهره برداری رسید هر چند که نواقصی را می توان در این طرح  دید اما از لحاظ زیر سازی اقدامات خوبی در زمینه روشنایی ، سرویس بهداشتی و نظارت بر ورود و خروج پارکینگ صورت گرفته است.

وی افزود: از پارکینگ به بعد تردد خودرو ممنوع است زیرا موکب ها مستقر شده و زائران می توانند از خدمات موکب ها بهره ببرند.

دولتشاهی اظهار داشت: تمام امکانات بستر سازی، آسفالت، پارکینگ ، جاده و علائم هشدار دهنده و حتی مین زدایی جاده جدید بستان به چذابه با امکانات بومی و محلی بوده است زیرا اجرای طرح اربعین امسال به خود استان واگذار شد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: در بحث نیروی انتظامی از نیروهای سایر شهرستان های استان به پاسگاه های سوسنگرد و خرمشهر تزریق شده و تعدادی نیرو نیز از مرکز اعزام می شوند تا به عنوان راهنمای زوار در گیت ها و پاسگاه ها مستقر گردند.

 

محدودیت تردد در ایام پیاده روی زائران اربعین

 

دولتشاهی، رئیس پلیس راه استان خوزستان عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت زائران اربعین محدودیت هایی را در برخی مسیرهای پر تردد اعمال خواهیم کرد.

از 20آبان تا 5 آذر ماه پایانه های تجاری چذابه و شلمچه تعطیل می باشند و تریلی و کامیون حق تردد ندارد.

در همین تاریخ نیز تانکرهای سوخت رسان ترانزیتی در کل استان خوزستان حق تردد نخواهند داشت.

همچنین اتوبوس های زائران در محور ایذه – دهدز- شهرکرد و بالعکس، ممنوع التردد می شوند و زائران باید از محورهای جایگزین همچون الیگودرز- اصفهان- اندیمشک تردد نمایند.

این محدودیت نیز به دلیل نا امن بودن محورها و تردد زیاد زائران در این مسیرها می باشد.

وی اظهار کرد: ممکن است بعدها با توجه به شرایط موجود محدودیت های دیگری اعمال گردد ولی در حال حاضر چیزی مشخص نیست.