تبدیل خرمشهر به مرکز اصلی تردد زائران اربعین حسینی

 ولی الله حیاتی  با بیان اینکه اعزام زائران اربعین حسینی از خرمشهر به سه صورت ریلی ، زمینی و دریایی انجام می شود پیش بینی کرد امسال تعداد زیادتری از زائران اربعین حسینی از طریق دریا و آبراه مرزی اروندرود راهی کربلا و نجف اشرف شوند.

وی با اشاره به اینکه جابجایی زائران اربعین حسینی از خرمشهر توسط کشتی های مسافری عراق و کشتیرانی والفجر انجام می شودافزود: زائران از طریق پایانه دریایی خلیج فارس راهی بندر بصره می شوند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه هماهنگی لازم برای انتقال زائران از بندر بصره تا نجف اشرف از طریق راه آهن با مقامات عراقی انجام شده است گفت: بلیط قطار بندر بصره تا نجف اشرف در خرمشهر به فروش می رسد.

حیاتی پیش بینی کرد امسال حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی از خرمشهر از طریق زمینی ، ریلی و دریایی راهی عتبات عالیات شوند.معاون استاندار خوزستان تاکید کرد منطقه آزاد اروند نقش محوری در بسترسازی مناسب تردد زائران اربعین حسینی از خرمشهر ایفا می کند.

حیاتی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد قبل از رسیدن به خرمشهر و تشرف به عتبات عالیات از طریق زمینی ، ریلی و دریایی ویزا تهیه کنند و تشریفات مرزی و مسافری را به روزهای آخر موکول کنند.

در خوزستان تردد زائران اربعین حسینی از طریق خط ریلی خرمشهر – شلمچه ، پایانه مرزی شلمچه ، مرز دریایی خرمشهر و مرز زمینی چذابه انجام می شود.

چندی پیش سفیر عراق در تهران با سفر به بندر خرمشهر ، موضوع تردد زائران اربعین حسینی را با مقامات ارشد استان خوزستان مورد بحث و بررسی قرار داد.