ایجاد 3 قرارگاه امدادی در مرزهای ایران و عراق

مسعود مثنوی معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت:طرح لبیک یا حسین (خدمت به زائران اربعین) به مدت ۱۳ روز از ۲۰ آبان تا ۲ آذرماه اجرا می شود که سازمان امداد و نجات در دو بخش فعال است.

وی افزود: در بخش نخست در کنار استان های خوزستان و ایلام در مرز عهده دار انجام وظیفه هستیم تا بتوانیم خدمت رسانی را به شکل مطلوب انجام دهیم. همچنین در بخش دوم در کنار مرکز پزشکی حج و زیارت در کربلا و نجف، کاظمین و سامرا هم در مسیر پیاده روی اربعین تا کربلا با اعزام تیم هایی از استان های مختلف، این خدمت ارائه می شود.

معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کزد: تمامی امکانات و تجهیزات پشتیبانی و امدادی مورد نیاز به منظور پوشش امدادی زائران می بایست دو روز قبل از شروع طرح آماده خدمت رسانی به مردم باشند.

مثنوی عنوان داشت: در بازدیدی که اخیرا از مرزها داشتیم حرکت زائران به نوعی شروع شده اما حجم اصلی کار در دهه سوم آبان ماه یعنی حدود ۱۰ روز قبل از اربعین است.

وی با بیان اینکه خوزستان و ایلام استان های عامل هستند و سازمان امداد و نجات متولی کمیته امداد و نجات ستاد ملی اربعین حسینی در وزارت کشور است، اضافه کرد: استان های کرمانشاه، همدان، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و زنجان به عنوان استان های معین هستند.

معاون لجستیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: سازمان امداد و نجات به همراه ۱۵ استان دیگر زنجان، یزد، قم، اصفهان، یزد، فارس، البرز و سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، همدان، اردبیل، گیلان، استان مرکزی، کردستان و آذربایجان غربی به عنوان استان های پشتیبان در مرز همکاری می کنند.

مثنوی بیان کرد: سازمان امداد و نجات در کنار خوزستان و ایلام که عهده دار اصلی انجام وظیفه در اربعین هستند. پوشش امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان و ایلام توسط پایگاه های امداد و نجات بین شهری تعبیه شده است.

وی عنوان داشت: کار اصلی که قرار است توسط سازمان امداد و نجات به عنوان متولی پشتیبانی امداد و نجات در اربعین انجام شود، ایجاد قرارگاه های مرزی به صورت ملی با حضور نماینده سازمان امداد و نجات است که تنها در زمان بحران وارد عمل می شوند.

معاون لجستیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: وجود مقرهای سازمان امداد و نجات در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران یک مقر پشتیبانی کننده است و قرار نیست حضور سازمان مانع انجام وظایف باشد.

مثنوی یادآور شد: همه استان ها در مرز در ایام اربعین فعالیت می کنند و ما در کنار استان های عامل در اجرای طرح لبیک یا حسین (ع) مکمل آنها هستیم.

وی خبر داد: در مجموع ۹ دستگاه آمبولانس و خودروی نجات برای خوزستان از سایر استان ها فراخوان شده است که قم، هرمزگان، اصفهان، چهار محال بختیاری، بوشهر و فارس استان های پشتیبانی کننده ستاد مرکزی اربعین خوزستان هستند.

معاون لجستیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: هشت دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورسیکلت امدادی در مرز چذابه و هفت دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتور سیکلت امدادی از طرف استان های اصفهان، بوشهر، سمنان، فارس، قزوین و کهگیلویه و بویر احمد در مرز شلمچه مستقر می شوند.

مثنوی بیان کرد: سازمان امداد و نجات ایجاد سه قرارگاه مرزی را در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه پیش بینی کرده است که البته این سه قرارگاه با حضور استان های کشور راه اندازی می شود.

وی عنوان داشت: اعزام و آماده نگهداشتن تجهیزات امدادی مورد نیاز قرارگاه ها با معاونت لجستیک و پشتیبانی سازمان امداد و نجات است.

معاون لجستیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورافزود: ۲۵ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در سه نقطه مرزی مهران، شلمچه و چذابه حضور پیدا می کنند. همچنین سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه خودروی ارتباطات برای برقراری ارتباطات تصویری در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از طرف استان های تهران، مازندران و اصفهان اعزام می شود و به صورت ویدئو کنفرانس هم جلساتمان را برقرار می کنیم.

وی خبر داد: سه فروند بالگرد در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه در قرارگاه های مرزی سازمان امداد و نجات مستقر خواهند شد.

مثنوی در پایان گفت: دو فروند بالگرد هم در مرکز استان ایلام مستقر می شوند.