‌برخی از معلولان برای تأمین ساده‌ترین نیازشان ‌مشکلات فراوان دارند

عباس پاپی‌زاده عصر امروز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مرکز توان بخشی بیماران روانی مزمن استان خوزستان در شهرستان دزفول‌ اظهار داشت: استان خوزستان و به شهرستان دزفول در بخش تأمین نیازهای معلولین نیازمند توجه بیشتر از گذشته هستند.

وی افزود: متاسفانه در طول سال‌های اخیر و به دلیل عدم نیازهای معلولین، این قشر دچار محرومیت گسترده شده‌اند و برخی از این معلولین برای تأمین ساده‌ترین نیازهای خود باید با مشکلات گسترده‌ای مواجه باشند و به همین جهت باید دولت و مجلس بیش از گذشته به این حوزه توجه داشته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای معلولین تأمین اعتبار و برخورداری از منابع مالی برای اجرای طرح‌های مختلف حمایتی است که متاسفانه نیازها و خدمات مربوط به این حوزه به علت کمبود اعتبارات و نیازهای مالی به نحو مناسب مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: برخی از خانواده‌های دزفول با دو یا سه فرزند و عضو معلول زندگی و شرایط سختی را تجربه کرده و با مشکلات زیادی نیازهای درمانی و زندگی خود را تأمین و رفع می‌کنند که این مقوله لزوم توجه بیش از گذشته به خدمات این حوزه را مطرح می‌کند چرا که معلولین نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

پاپی زاده بیان کرد: معلولین در بخش‌های مختلف شهری و روستایی کشور، نیازمند دسترسی و تأمین مسکن هستند و به همین جهت باید نسبت به تأمین این نیاز بیش از گذشته توجه شود تا ساده‌ترین نیاز این قشر آسیب‌پذیر که دسترسی به مسکن مناسب است رفع و تأمین شود.

وی با اشاره به لایحه حمایت از معلولین و تصویب آن در مجلس افزود: تصویب لایحه حمایت از اشتغال معلولین یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های مجلس در حوزه رفع محرومیت معلولین بوده که با اجرای آن توسط دولت گامی بلند در حوزه توسعه فرصت‌های شغلی معلولین برداشته می‌شود. 

وی با اشاره به لزوم جذب و حضور بخش خصوصی در حوزه خدمات مربوط به معلولین، گفت: به همین جهت، موضوع جذب و به کارگیری از منابع مالی بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته ‌که در صورت برنامه‌ریزی و اختصاص و هدایت مناسب این منابع می‌توان خدمات و نیازهای معلولین را در بخش های مختلف تامین و رضایت های آنان را فراهم کرد. 

پاپی‌زاده با اشاره به خدمات گسترده سازمان بهزیستی در طول سال‌های اخیر توسعه خدمات حوزه بهداشت و اشتغال را یک ضرورت دانست و ادامه داد: معلولین یک قشر محروم و آسیب‌پذیر هستند و به همین جهت ما باید بیش از گذشته خدمات این حوزه و محور را تقویت و گسترش دهیم. 

  مرکز توان بخشی بیماران روانی مزمن در سال 1389 کلنگ زنی و زمینی به مساحت 3 هکتار و زیربنای سه هزار و 300 متر مربع برای آن اختصاص یافته است و 15 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است‌.