افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی شلمچه با حضور رییس جمهور

سالن مسافری پایانه مرزی شلمچه با ظرفیت روزانه 50 هزار نفر، عصر امروز(23 آبان) با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

 

با توجه به تردد بسیار زوار به ویژه در ایام اربعین حسینی و عدم گنجایش سالن مسافری موجود در این پایانه، در اردیبهشت ماه سال 94 کلنگ این پروژه به زمین زده شد.

سالن مسافری جدید با اعتبار بیش از 276 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای ساخته شده است.

مساحت این سالن به هفت هزار و 500 مترمربع می ‌رسد و ظرفیت روزانه آن بیش از 50 هزار نفر است و دارای تعداد مناسبی گیت جهت تسهیل عبور و مرور مسافر و همچنین غرفه‌ های عرضه مواد غذایی و نمازخانه است.

پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک ‌ترین پایانه‌ های مرزی در کشور به شمار می ‌آید که فاصله آن تا مرکز استان 130 کیلومتر و در 15 کیلومتری محور خرمشهر _شلمچه با مساحتی بالغ بر 10 هکتار واقع شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، هم امروز از پایانه مسافری شلمچه بازدید کرد و گفت: زائران امسال به خوبی انجام شده و تلاش کرده ایم که تردد زائران بیشتر از مرز چذابه و شلمچه انجام شود.

وی از تردد بیش از 50 درصد زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و 150 هزار نفر از مرزهای کشور تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته در مقطع زمانی مشابه افزایش 2 برابری داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد برگشت زائران نیز با همین روند انجام و برگشت زائران به خوبی مدیریت و کنترل شود و ادامه داد: خوشبختانه ‌امکاناتی که توسط مردم ارائه می شود بسیار مطلوب بوده و این خدمت رسانی رضایت بخش است.