مجوزها صادر شده اما پهلوان برای پرداخت بدهی ها عزم جدی ندارد

گروه اجتماعی - نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: عزم جدی از سوی پهلوان و سایر مسوولان شرکت پدیده برای حل مشکلات این پروژه مشاهده نمی شود.

به گزارش افکارخبر، سیدهاشم بنی هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که در اختیار دارم، تمام مجوزهای لازم از سوی سازمان ها وارگان های مختلف صادر شده اما مسوولان شرکت پدیده عزم جدی برای پرداخت نداشته و انتظار دارند مجوزها به در اتاق آنها برده شود.

وی افزود: تا پیش از این مسوولان و مدیران شرکت برای پرداخت بدهی خود به سهامداران از نیاز به مجوزهای قانونی سخن می گفتند اما اکنون که این مجوزها صادر شده چرا این مسوولان پرداخت ها را انجام نمی دهند؟

وی تصریح کرد: به گفته برخی از مسوولان و مراجع ذی صلاح، رسیدگی به این پرونده نیازمند انجام کارشناسی مجدد است که وزارت اقتصاد باید با اقدامات فوری زمینه انجام این کار را هرچه سریعتر فراهم سازد.

وی بیان کرد: سهام داران این پروژه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و در این یک سال گذشته در بلاتکلیفی به سر برده اند و از مسوولان انتظار دارند نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود اما متاسفانه تاکنون شاهد تسریع در حل این مشکل و پاسخگویی جدی و دقیق مسوولان نبوده ایم.

وی توضیح داد: مردم از طریق پیامک، ایمیل، تلفن، مراجعه حضوری به نمایندگان، دائم خواستار حل مشکلات و تعیین تکلیف وضعیت پرونده پدیده هستند بنابراین از مسوولان قوه قضاییه و مجریه خواستار رسیدگی فوری به این مساله هستیم.

بنی هاشمی اظهار کرد: شرکت پدیده در حاشیه مشهد کار خود را آغاز کرد و تعداد زیادی از هموطنان سهام این شرکت را خریداری کردند که متاسفانه اکنون با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

وی افزود: برای حل مشکل پرونده پدیده شاندیز تنها نمی توان به راهکارهای قضایی اکتفا کرد بلکه مدیریت استان و به ویژه استاندار باید عزم خود را برای حل مشکلات جزم کند.

وی ادامه داد:  این پرونده باعث شده مردم نسبت به سرمایه گذاری در استان دلسرد شده و به سایر پروژه های اقتصادی و عمرانی اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: اکنون 120 هزار خانواده درگیر این پرونده هستند و طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده لطمات فراوانی به این افراد می زند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطر نشان کرد: حل مشکل پدیده شاندیز تنها بر عهده قوه قضاییه نیست بلکه دولت به عنوان قوه مجریه نیز باید به تخلفات این چنینی ورود پیدا کرده و پیگیر ماجرا باشد.

وی گفت: نبود نظارت های کافی و بی توجهی دستگاه های مسوول سبب شده تا اکنون  120هزار خانواده متضرر شوند.

بنی هاشمی عنوان کرد: مشکلات پدیده شاندیز تنها مختص استان خراسان رضوی نیست بلکه بسیاری از هموطنان از شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، تهران و ... نسبت به خرید سهام اقدام کرده اند و به عبارت دیگر می توان گفت این پرونده جنبه کشوری دارد و دستگاه قضایی و همچنین سایر مسوولان باید نسبت به رسیدگی فوری به آن اقدام کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: شواهد و بررسی ها نشان می دهد دولت موضوع پدیده را رها کرده و به بدترین شکل مدیریت می کند در حالی که استاندار باید در این زمینه پاسخگو بوده و بهتر عمل کند زیرا استاندار مقام اجرایی بوده و تنها نباید به وظیفه نظارتی خود درباره این پرونده اکتفا کند.

وی گفت: در زمینه این پرونده و پروژه بارها به مسوولان تذکر داده و می دهم و در این مدت حداقل 20پیگیری موثر انجام داده ام و به عنوان نماینده مردم انتظار دارم که استاندار نیز توضیح دهد در این زمینه چه اقداماتی  انجام داده است؟

وی تاکید کرد: چند روز پیش نیز همراه جمعی از نمایندگان خراسان در زمینه تسریع در حل مشکلات سهامداران و طلبکاران پدیده شاندیز و اتمام پروژه‌های نیمه تمام به وزیر کشور تذکر دادیم و اکنون منتظر اقدامات فوری برای حل مشکلات این عزیزان هستیم.

بنی هاشمی گفت: پهلوان و سایر مسوولان این شرکت باید نسبت به تعهدات خود پاسخگو باشند و تعلل بیش از این به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت و قوه قضاییه عزم جدی داشته باشند و پهلوان و سایر مسوولان شرکت همکاری کنند حتم بدانید مشکل سهام داران پدیده شاندیز تا پایان سال قابل حل شدن است و می توان با جمع بندی منطقی و صحیح این پرونده را به نتیجه رساند.