نمی دانیم پرونده پدیده در چه مرحله ای است؟

گروه اجتماعی- در چند هفته گذشته و با طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز جمعی از سهامداران خواستار اعلام وضعیت این پرونده از سوی مسوولان قوه قضاییه و استان خراسان رضوی شدند.

به گزارش افکارخبر، یکی از سهامداران پدیده شاندیز که نخواست نامش فاش شود؛ گفت: هنگام آغاز به کار پروژه پدیده شاندیز بسیاری از مسوولان از این پروژه به نیکی یاد کرده و مردم را تشویق به سرمایه گذاری می کردند و در این میان نقش صدا و سیما در پخش آگهی های فراوان از این طرح بسیار پررنگ بود.

وی افزود: دی ماه سال گذشته پرونده این پروژه به دادگاه فرستاده شد و به گفته مسوولان به دلیل ابعاد گسترده، رسیدگی به آن بسیار زمان بر است.

وی تصریح کرد: در این مدت هیچ یک از مسوولان دولتی پاسخی برای سهامداران متضرر نداشته اند و متاسفانه کسی جوابگوی خواسته های ما نیست به طوری که با وجود گذشته یک سال از تشکیل پرونده هنوز نمی دانیم این پرونده در چه مرحله ای قرار دارد و چه زمانی رای آن صادر می شود.

این شهروند بیان کرد: مسوولان در قبال ما وظایفی دارند و باید گزارشی از روند رسیدگی و حسابرسی پدیده شاندیز را به ما اطلاع رسانی کنند در حالی که متاسفانه مسوولان نیز گویا با مدیران شرکت همسو شده اند و با سکوت خود هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار ما قرار نمی دهند.

وی تاکید کرد: مسوولان پاسخ دقیق دهند حسابرسی این شرکت چقدر طول می کشد در این صورت سهامداران هر روز مجبور به پیگیری از مراجع گوناگون نمی شوند.

این سهامدار گفت: از مسوولان انتظار داریم ارزش واقعی سهام را مشخص کنند.

وی توضیح داد: مسوولان استان باید پاسخگو باشند پگونه زمان آغاز به کار این پروه هیچ منع قانونی وجود نداشته اما اکنون جهاد کشاورزی، سازمان اراضی و ... نسبت به این شرکت اعلام شکایت کرده اند؟ دولت و نهادهای ناظر در این مدت کجا بوده اند؟

 وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های دولت ضعف عملکرد خود را قبول کرده و با احقاق حق متضرران این کاستی را جبران کنند.