برای خیلی از کشورها، وقتی حرف از مهاجرت به میان می‌آید تنها نگرانی‌ها دوری از وطن و فراق دوستان و آشنایان منتهی می‌شود؛ اما قبول کنید که حداقل برای درصد بیشتری از مردم که رویای مهاجرت در سر می‌پروراند، مسئله مالی و تهیه هزینه‌های مهاجرت از هر چیز دیگری مهم‌تر است. اطلاع از میزان این هزینه‌ها خیال همه را راحت می‌کند. عده‌ای بخاطر اینکه از قدرت مالی خود برای انجام کار مطمئن می‌شوند و عده‌ای هم می‌فهمند که نمی‌توانند حالا حالاها برای گرفتن اقامت استرالیا اقدام کنند و مهاجرت به استرالیا را تجربه کنند. 

وقتش است خیال شما را هم از بابت این موضوع راحت کنیم! یا برای مهاجرت مطمئن می‌شوید و یا هر چه زودتر به فکر تأمین هزینه‌ها خواهید افتاد. 

چندین و چند راه‌ وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید. از آنجایی که در این مقاله می‌خواهیم صرفاً هزینه‌های مهاجرت به استرالیا را بررسی کنیم، نمی‌توانیم تمامی این راه‌ها را با هم و یکی پس از دیگری تشریح و بررسی کنیم. ابعاد مهاجرت به استرالیا در این مطلب به طور کامل بیان شده است. 

هزینه‌های گرفتن اقامت استرالیا در سال 2021

هزینه‌های مهاجرت به استرالیا شامل هزینه‌های مختلفی می‌شوند که از بدو تصمیم‌گیری تا نهایی شدن کارها باید آن‌ها را بپردازید. پس وقتی حرف از هزینه اقامت استرالیا به میان می‌آید، با موارد مختلفی مواجه می‌شویم که از قضا همیشه هم واحد و مشخص نیستند. در پایین مشاهده می‌کنیم که این هزینه‌ها کی و چگونه از شما گرفته می‌شوند:

هزینه وکیل

اولین کاری که باید انجام بدهید گرفتن وکیل است. باور کنید که تأثیر زیادی روی روند مثبت پرونده شما خواهد گذاشت. او به شما کمک می‌کند تا راه درستی را انتخاب کنید و کارهای مورد نیاز را به درستی انجام بدهید. ممکن است بگویید که افراد زیادی را دیده‌اید که به راحتی و بدون گرفتن هیچ وکیلی اقدام به مهاجرت کرده‌اند! بله درست است؛ اما نباید این مسئله شما را دچار اشتباه بکند. اولاً خیلی از افراد در برهه‌های زمانی متفاوتی با روش‌های متفاوتی اقدام به مهاجرت کرده‌اند! دوم اینکه، اگر اطلاعات بالای وکالتی ندارید بیهوده خود را به دردسر نیاندازید. بدون داشتن اطلاعات بالا در زمینه مهاجرت ممکن است کارها را به اشتباه انجام دهید و در نتیجه، با ریجکت و حتی گاهی جریمه روبرو شوید. 

 وکلا با توجه به اینکه چقدر تخصص، تجربه، تبحر و انصاف دارند حق الزحمه‌های متفاوتی را درخواست می‌کنند و به همین علت هزینه وکیل یک هزینه متغیر به شمار می‌آید. 

ترجمه مدارک

کلیه مدارکی که باید برای ارائه درخواست ارسال کنید باید ترجمه بشوند. در روش‌های مختلف و برای افراد مختلف مدارک دارای حجم متفاوتی هستند. به این ترتیب هزینه ترجمه آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. 

همچنین، هزینه مدارک با توجه به این که ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه یا ترجمه با مهر ناتی هستند تفاوت پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که تنها در این دو صورت است که مراجع قضایی استرالیا آن‌ها را قبول می‌کنند.

هزینه‌های دولتی

هنگام ارائه درخواست باید یک سری هزینه به دولت استرالیا بپردازید که برای هر روش معمولاً ثابت هستند. هزینه‌های این قسمت شامل مواردی همچون انگشت نگاری، هزینه طی شدن روند پرونده و چیزهایی از این قبیل خواهد بود. 

هزینه‌های یادگیری

ممکن است نیاز داشته باشید که مهارتی بیاموزید. به احتمال زیاد برای فراگیری این مهارت‌ها باید هزینه پرداخت کنید. مثلاً برای فراگیری مهارت زبانی و یا کاری و ...

گرچه خیلی از اوقات این مهارت‌ها را به صورت خودآموز نیز می‌شود فراگرفت؛ ولی برای اثبات آن‌ها به مدرک نیاز دارید. 

تمکن مالی در صورت نیاز

معمولاً نیاز است که تمکن مالی خود را ثابت کنید. به این معنی که می‌توانید هزینه‌های معمول زندگی را تا زمانی که به درآمد معقول در این کشور نرسیده‌اید بپردازید. وابسته به این که تنها هستید یا با خانواده، این میزان متفاوت است. در روش‌های مختلف نیز میزان تمکن مالی فرق می‌کند. 

به‌هرحال، هزینه معمول زندگی برای یک فرد در سال 25 هزار دلار است. به ازای اضافه شدن هر نفر، 5 هزار دلار به این میزان اضافه می‌شود. چرا؟ چون هزینه‌های مسکن و پول و آب و برق و گاز و خیلی چیزهای دیگر چه برای تمام اعضای خانواده مشترک است.  

سرمایه در صورت نیاز

اگر قصد اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری هستید، قطعاً هزینه مورد نیاز شما بیشتر خواهد شد. شما باید سرمایه‌ای کافی داشته باشید تا بتوانید از طریق این ویزا اقدام به مهاجرت کنید. 

نکته: در اینجا، از تمکن مالی و سرمایه نیز به عنوان هزینه‌ یاد کرده‌ایم؛ چرا که در صورت نداشتن آن‌ها نمی‌توانید از راه‌های گفته شده اقدام به مهاجرت کنید. ولی در اصل اینها هزینه مهاجرت نیستند و پولی هستند که باید داشته باشید و بعداً در راستای کار و زندگی خود خرج کنید. 

هزینه بلیط

بله بلیط! شما باید برای رفتن به استرالیا بلیط تهیه کنید. با توجه به اینکه قیمت دلار تغییر می‌کند هزینه بلیط به پول ایران در روزهای مختلف متفاوت خواهد بود. البته علاوه بر نوسان دلار، ممکن است عوامل مختلف دیگری نیز روی قیمت بلیط‌ها اثر بگذارد. با مراجعه به سایت یک شرکت هواپیمایی، همین الان خیلی راحت می‌توانید از قیمت بلیط روز اطلاع پیدا کنید.