بادیگارد  (Personal Bodyguard) کلمه نام آشنایی‌ست که زیاد به گوش می‌خورد اما وظایف و نوع عملکرد بادیگاردها برای آدم‌های بیرون از دنیای این حرفه کمی غریب است.

بادیگارد یا به اصطلاح محافظ شخصی، شغلیست با مهارت‌های خاص. در فیلم‌ها خصوصاً فیلم‌های هالیوودی از این حرفه به کرات استفاده شده است و شما ممکن است از نظر بصری با بادیگاردها آشنایی داشته باشید.

بادیگارد بودن اگر چه شغل مهیجی است اما جزو کارهای پرمشغله و پر خطر به شمار میرود به این دلیل که محافظ شخصی میبایست در بسیاری از مواقع جان خویش را به خطر بیاندازد تا فردی که محافظت از آن را بر عهده گرفته است، سالم بماند. در این نوشتار هر آنچه که لازم است درباره  شغل بادیگارد بودن بدانید ارائه شده است.

۱

مهم ترین عوامل برای یادگیری مهارت محافظ شخصی یا بادیگاردی

یکی از مهم‌ترین عوامل برای شروع به یادگیری مهارت‌های " محافظ شخصی " شدن داشتن اندام و فیزیکی مناسب است ، زیرا که یک بادیگارد حرفه‌ای باید از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشد.

بدن ورزیده و آماده که در شرایط خاص مجبور به استفاده از آن باشد برای هر بادیگاردی لازم است. البته لازم به ذکر است داشتن فیزیکی فوق حرفه‌ای و با عضلات زیاد دلیل کافی برای ورود به این حرفه نیست.

سلامتی جسمانی نیز در کنار بدن ورزیده از ملزومات این حرفه است. ممکن است پس از گذراندن دوره‌ها و رسیدن به درجه‌ای که فرد توانایی و علم کافی برای شروع کار در این زمینه را دارد در موقعیتی قرار بگیرد که مجبور باشد به تنهایی و بدون حضور افراد و بادیگاردهای دیگر از مهارت‌های خود استفاده کند.

اینجاست که قابلیت‌ های فیزیکی و سلامتی جسمانی به کمک او می‌آید . در اینجا لازم است یادآور شیم آکادمی سیف نصر با سابقه طولانی در برگزاری دوره های متعدد و پرورش نیروهای محافظتی و کارآمد در خدمت علاقه مندان به این حوزه می‌باشد.

در دوره‌های آموزشی محافظ شخصی، افراد طرز استفاده از ابزار و ادوات و گاهاً سلاح‌های سرد و گرم را آموزش می‌بینند که ممکن است در برخی شرایط خاص مجبور به استفاده از آنها باشند.یکی دیگر از مهارت‌های بسیار مهم برای شروع و فعایت در این حرفه داشتن مهارت رانندگی است که دقت و سرعت عمل، دو عامل مهم در آن است.

۲

 حال به این سوال برمی‌گردیم که بادیگارد کیست؟

یک  محافظ شخصی در کنار این ویژگی‌ها باید توانایی بالایی در برقرار کردن ارتباط با دیگران داشته باشد . به دلیل برخورد مکرر با آدم‌های متفاوتی که میخواهند با شخص مورد حفاظت ارتباط برقرار کنند.

یک بادیگارد باید توان این را داشته باشد که بتواند با هر یک از آنها که هرکدام با هدفی مثبت یا منفی به شخص نزدیک شده‌اند ارتباط برقرار کند و با مکالمه‌ای کوتاه و گاهاً با استفاده از حواسش منظور و هدف آن فرد از نزدیک شدن را بازشناسی کند.

ممکن است برای شما جذاب باشد ولی باید در نظر داشته باشید که با داشتن تمام ویژگی‌هایی که یک بادیگارد ملزوم به داشتن‌شان است، وارد این حرفه شوید و پس از فراگیری دوره‌های حرفه‌ای مهارت‌های اولیه تلاش کنید که وارد بازار کار این حرفه شوید.

در همین راستا آکادمی سیف نصر با دارا بودن کادر مجرب و با تجربه در پی ارائه خدمات آموزشی و برگزاری دوره های آموزش بادیگاردی آماده خدمت رسانی به شما علاقه مندان این حوزه کاری است.

یک محافظ شخصی نیاز به آموزش مناسب دارد!

آموزش حمایت و حفاظت از اشخاص یک فرآیند آموزشی الزامی برای یک محافظ شخصی است که از خدمات موسسه ایمن تجهیزات تشریفات سیف نصر است. درست مانند هر شغل دیگری، آموزش و دانش شما به عنوان اولین ابزار مورد استفاده برای انجام وظیفه شماست که می‌توانید به آن اعتماد کنید.

زمانی که محافظ شخصی تازه کار باشد، تمایل دارد از غریزه خود پیروی کند و در بسیاری از موقعیت‌ها از روی تفکر عمل نخواهد کرد.

اجازه دهید یک مثال در مورد اهمیت آموزش بزنیم. برای مثال بسیاری از محافظین شخصی با یک موقعیت تیراندازی مواجه می‌شوند و آتش به رویشان گشوده می‌شود، به طور غریزی پناه می‌گیرند و با شلیک پاسخ می‌دهند.

در این شرایط شخص تحت محافظت تنها باقی می‌ماند و مورد شلیک مستقیم قرار می‌گیرد! هنگامی که استرس وجود داشته باشد و آموزش قبلی کافی نباشد، غریزه همیشه اولین عامل تأثیرگذار است، ولی زمانی که آموزش دیده باشید، واکنش شما به یک موقعیت خطرناک، ترکیبی از غریزه، تجربه و آموزش شما است.

۳

سخن پایانی

در این مطلب آ‌موزشی از موسسه تشریفات و بادیگاردی سیف نصر، شما را با اصول شغل محافظت شخصی آشنا کردیم.

 اگر قصد دارید به عنوان یک بادیگارد فعالیت کنید یا اگر قصد استخدام یک محافظ شخصی را دارید، باید به این ویژگی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

موسسه تشریفات و بادیگاردی سیف نصر هم در زمینه ارائه خدمات حرفه‌ای حفاظت شخصی و هم در زمینه دوره آموزش بادیگاردی در کنار شماست.

تیم حرفه ای سیف نصر برنامه ها و کلاس هایی تئوری و عملی متعدد در همین زمینه تدارک دیده است که این آموزش ها شامل آموزش آمادگی جسمانی، دفاع شخصی، تیراندازی، شناخت وسائل ارتباطی و نحوه استفاده، اسکورت پیاده و خودرویی و …. می‌باشد.