خسارت ۱۸ میلیارد ریالی سیل به باغات و تاسیسات کشاورزی طارم

غلامحسین آقاجری ظهر امروز در بررسی روند ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در پارک‌های جنگلی دیلم با بیان اینکه بوستان‌های جنگلی دیلم دارای امکانات لازم برای اسکان و اقامت هستند اظهار داشت: بوستان‌های جنگلی شهرستان دیلم در 12 روز گذشته محل اقامت و اسکان گردشگران بوده که در این مکان‌ها خدمات رفاهی و اقامتی به گردشگران ارائه شده است.

وی با تبریک روز طبیعت و نقش مردم در حفاظت از طبیعت در این روز گفت: هر ایرانی که در روز طبیعت قدم درطبیعت می‌گذارد باید برای حفظ محیط زیست و طبیعت خود را سفیری در این عرصه بداند.

وی با بیان اینکه 13 فروردین روز شکرگذاری خداوند متعال در ارائه کردن طبیعت سرسبز است افزود: در روز سیزده نوروز هر سال خانواده‌های ایرانی در جای جای این خاک پهناور به آغوش طبیعت رفته و بار دیگر پروردگار منان را صمیمانه شکرگزاری می‌کنند.

آقاجری با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی در روز طبیعت نمود بیشتری می‌یابد گفت: از تمام کسانی که طبیعت زیبای این شهرستان را برای سفر انتخاب کرده‌اند انتظار می‌رود بر مبنای آموزه‌های دینی و پیشینه تاریخی در حفظ سلامت عرصه‌های طبیعی همیار طبیعت باشند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم با اعلام اینکه از رهاسازی زباله در طبیعت باید جداً خودداری کرد افزود: باید هر کسی بکوشد در حد توان خود بخشی از زباله‌هایی که در طبیعت جا مانده جمع‌آوری کرده و دوستی با طبیعت را فریاد بزند.

آقاجری از آماده شدن بوستان‌های جنگلی برای گذران 13 فروردین خبر داد و تاکید کرد:علاقه مندان به طبیعت می‌توانند از پارک‌ها و بوستان‌های جنگلی عامری، بیدو و سیاهمکان که آماده پذیرایی از گردشگران است استفاده و در حفظ ان بکوشند.

وی افزود: علاوه بر بوستان‌های جنگلی علاقمندان به طبیعت می‌توانند از قدمگاه حضرت امیر کنارکوه، قدمگاه امام رضا(ع) شهر امام حسن، امامزاده جعفر روستای بنه خاطر، اطراف کوه بیکس، قدمگاه بی بی حلیمه سیاهمکان دیدن و روز خود را در کنار طبیعت سپری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف وآتش سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی ، موضوع را برای پیگیری با شماره تلفن رایگان 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.