داغ دوباره روغن نباتی جهان بر دل 10 فرزند شهید زنجانی

کارخانه روغن نباتی جهان که در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان واقع است، که  این روزها شاهد کم لطفی دیگری نسبت به فرزندان شاهد و ایثارگر در کارخانه ی روغن نباتی جهان زنجان هستیم.

این روزها 10 نفر دیگر از کارگران این کارخانه که از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند بدون هیچ دلیل خاصی و صرفا چون نیروی رسمی هستند اجازه ورود و کارت زدن به آن ها جهت ادامه کار داده نمی شود . 

نماینده فرزندان شهید با بیان اینکه آن ها هم اکنون استخدام رسمی این شرکت می باشند ، تصریح کرد : به ما نه ، می گویند بروید و حکم اخراج می دهند و نه ، تکلیف ما را روشن می کنند و نه می گویند بمانید و این باعث بلاتکلیفی ما شده است .

وی ، به قراردادی بودن بقیه کارگران اشاره کرد و افزود : قرارداد آن ها را یک ماهه می زنند و پس از اتمام اگر بخواهند نگه می دارند و در غیر این صورت ترخیص می کنند و در کل دو سال است که همه اینجا را به مشکل انداخته اند و از حقوق کم می کنند و همچنین از از ارائه حکم کارگزینی نیز خودداری می کنند که عدم ارائه حکم کارگزینی از سوم مدیر امور اداری کارخانه به فرزندان شاهد نیز  خلاف قانون کار است.

نماینده 10 کارگر فرزند شاهد و ایثارگر، گفت :  از بیست نفر فرزند شهید این کارخانه نه نفر را در چند هفته اخیر بیرون گذاشته اند و حال نوبت ما ده نفر است که این بلا سرمان بیاید .

این فرزند شهید با بیان این مسئله که در استان هم مسئولان و حتی خود استاندار و مدیر کل سیاسی در جریان هستند ، گفت : ولی هیچگونه اقدامی نکرده اند و جواب آن ها این است که جایگاه شغلی خود را حفظ کنید .

وی، افزود : تا الان مسئول اصلی این شرکت به زنجان نیامده و بعد از تحویل هم فقط در همان موقع آمد و مدیر عامل هم که إسمأ مدیر عامل هست و اختیارات ندارد در سال ۹۴ به شرکت نیامده و تصمیم گیرنده اصلی هم خود آقای اسماعیلی از بلدینگ داروگری است و مدیر عامل فقط آقای قره باغی است و در اینجا هم یکی را رابط آورده اند که اختیاری ندارد و حتی یک مرخصی نمی تواند بدهد و مرخصی ساعتی را هم برایمان لغو کرده اند .

این مسئول کارگری ، گفت : به سراغ استاندار فعلی و استاندار سابق رفتیم و استاندار سابق جواب سر بالا داد و استاندار فعلی هم گفت :”اگر اشتغال باشد شما را انتقال خواهیم داد و فعلا اشتغال خود را حفظ کنید “.

نماینده این کارگران ، افزود : کارگران این محل چون سابقه ۸ و ۱۰ ساله دارند حقوقشان بالا رفته و احساس ما این است که هدف اینها این است که افراد قراردادی را با حقوق پایه و دریافت سفته پنجاه میلیونی وارد کار کرده و هر کس هم بخواهد خارج شود باید ۱٫۵ میلیون خسارت بدهد و در واقع می خواهد با حداقل حقوقی که توسط قانون کار تعیین شده است به آن شکل کارگران را راضی نگه دارد .