هفته فرهنگی زنجان برگزار می‌شود

ناصر مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به منظور تشریح برنامه‌های این اداره کل در سال جدید انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته، سال خوبی برای فرهنگ و هنر از نظر برنامه‌های اجرا شده بود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری پنج سیاست کلی را دنبال می‌کند، افزود: فرهنگ و ارشاد در سال جاری برای تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» اقدامات مربوط را انجام خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ما به عنوان یک دستگاه فرهنگی فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه خواهیم داشت، تصریح کرد: همه مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی سر منشا فرهنگی دارد و اگر ما درون‌نگر به صنعت خودمان باشیم، مشکلات حل خواهد شد.

مقدم ادامه داد: در این بحث اگر سیاست صرفه‌جویی عاقلانه را پیش بگیریم و اسراف را به عنوان یک مکروه در نظر بگیریم در راستای رشد اقتصادی گام برخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم اگر بدانند همه کارهای آنها در رشد اقتصادی موثر است، صرفه‌جویی خواهند کرد، افزود: امید است که این امر در همه برنامه‌ها مورد نظر بوده و اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش تصدی‌گری نیز از دیگر برنامه‌های ارشاد است و در این راستا تلاش خواهد کرد، گفت: در عین حال همه فعالیت‌های اجرایی به این بخش‌ها واگذار خواهد شد.

وی همچنین به بحث آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه مختلف هنری، ادبیات، عکس و فیلم نیز دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

مقدم برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری تکمیلی و مقدماتی را از دیگر برنامه‌های اداره کل ارشاد در سال جاری اعلام کرد و گفت: این برنامه با همکاری تشکل‌ها برگزار خواهد شد.

وی متوزان بودن فعالیت‌های قرآنی و دینی را از دیگر برنامه‌های ارشاد اعلام کرد و افزود: در این راستا نیز برنامه‌های مربوط اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: امسال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پالایش خواهند شد.

مقدم با اشاره به اینکه امسال برای معرفی فرهنگ و هنر استان دو برنامه خارج از استان برگزار خواهد شد، یکی از آنها هفته فرهنگی زنجان در قشم برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت هماهنگی با شهرداری تهران هفته فرهنگی زنجان در برج میلاد نیز برگزار می‌شود.