تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش ۴ هزار قطعه بلدرچین تخمگذار در ابهر

شهروند ابهری با عملی نمودن طرح اقتصادمقاومتی اقدام به پرورش 4000 قطعه بلدرچین تخمگذار در یک واحد تولیدی کوچک نموده است.

مسعود معیری کار آفرین ابهری امروز  اظهار کرد: با ایجاد یک واحد تولیدی کوچک توانستم با برای خودم 6 نفر دیگر بصورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کنم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید بلدرچین در هر دوره 4 هزار قطعه است گفت: با برنامه ریزی درست و منظم میتوان در هر دوره 9 ماهه 22 میلیون تومان سود آوری داشته باشد.

کار آفرین ابهری در ادامه اضافه کرد: با استفاده از تسهیلات 20 میلیون تومانی بسیج سازندگی شهرستان ابهر و سرمایه 20 میلیون تومانی خودم کار را در فضایی مناسب و البته نه چندان بزرگ آغاز کردم و در حال حاضر بیش از 4000 قطعه بلدرچین تخمگذار را پرورش می دهم.

معیری تصریح کرد : کار بسته بندی تخم بلدرچین بصورت بسته های 12تایی ، نصب برچسب و توزیع محصول را نیز در همان محل پرورش شخصا انجام و روانه بازار می کنم .

وی با اشاره به بازار فروش تخم بلدرچین تصریح کرد: متاسفانه تخم بلدرچین با قیمت پایین توسط دلالان خریداری می شود و با قیمت لالا به دست مصرف کننده می رسد که این امر صود زیادی را به جیب دلالان می رود.

کار آفرین ابهری با اشاره به اشتغال زایی در این واحد تولیدی تاکید کرد: این واحد تولیدی به طور مستقیم یک نفر و غیر مستقیم 6 نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

گفتنی است این پرنده مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری های طیور دارد و در طول دوره پرورش نیازمند هیچ واکسنی نیست، گوشت و تخم بلدرچین بسیار لذیذ و خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است.

از خواص این محصول می توان به این موارد اشاره کرد، تخم بلدرچین باعث ایجاد متابولیسم بهینه در سلول­های بدن می شود. و بهترین نوع پروتئین و چربی را دارد، تخم بلدرچین برای با هوش شدن جنین در دوران بارداری بسیار موثر است، تخم بلدرچین موجب بهبود اشتها در اطفال کم اشتها شده ومناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان می­باشد ، تخم بلدرچین به تنظیم سیکل خواب کمک می­کند ،تخم بلدرچین در تنظیم سیستم عصبی، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج موثر است.

تخم بلدرچین برای افراد مسن بسیار مفید است و سبب استحکام عضلات و استخوان ها می­شود ، تخم بلدرچین سبب بهبود میل و توان جنسی می­شود و همچنین تخم بلدرچین حساسیت ایجاد نمی­کند.

تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش ۴ هزار قطعه بلدرچین تخمگذار در ابهر سود آوری هر دوره ۲۲ میلیون تومان (۱)

تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش ۴ هزار قطعه بلدرچین تخمگذار در ابهر سود آوری هر دوره ۲۲ میلیون تومان (۲)

تحقق اقتصادمقاومتی با پرورش ۴ هزار قطعه بلدرچین تخمگذار در ابهر سود آوری هر دوره ۲۲ میلیون تومان (۳)