طبیعت زیبای زنجان فدای طبیعت گردان می‌شود

زیبایی طبیعت در فصل بهار، بیشتر افراد به ویژه افراد شهرنشین را به سمت طبیعت می‌کشاند تا برای دور شدن از سر و صدا‌ها و دغدغه‌های زندگی روزمره و فرار از مشکلات یک روز خود را در طبیعت سپری کند.

برخی‌ها به جای احترام به منابع خدادادی و قدردانی نعمات خداوند در این یک روز سبب نازیبا کردن چهره طبیعت بدون اهمیت دادن با تخریب طبیعت آن روز خود را سپری می‌کنند.

منابع طبیعی متعلق به همه ملت است و همه باید در رعایت و آسیب زدن به آن خودداری کند.

مسئله آلودگی یکی از حادترین مسائلی است که ناشی از تمدن انسانی در جهان محسوب می‌شود.

قطع درختان و از بین بردن جنگل برای تهیه هیزم دغدغه بیشتر افرادی که در روز‌های تعطیل برای خوشگذرانی یک روز خود در طبیعت بوده است.

توجه به فرهنگ احترام گذاشتن به طبیعت گویا مورد توجهی برخی‌ها نبوده و بدون توجه به منابعی که متعلق به همه ملت است با بی‌توجهی از بین می‌رود.

رها سازی زباله در طبیعت زنجان

امروز ما تنها به فکر این هستیم که خانه خود را آباد کنیم در حالی که نمی‌دانیم شرط آبادی خانه‌یمان آبادی محیطی است که در آن زندگی می‌کنیم.

انداختن زباله از پنجره ماشین گویای همین مسئله است، برای تمیز نگه داشتن داخل خودرو زباله‌ها را از پنجره به بیرون می‌اندازیم باز هم بدون در نظر گرفتن آلودگی محیط زیست و ترویج فرهنگ نادرست در جامعه.

آلودگی‌ها تنها به این موضوع ختم نمی‌شود و این داستانی است همیشگی و خدا می‌داند که آخر عاقبت چه خواهد شد.

وجود فرصت طلبان نیز از یک سو و استفاده آنان از ساده اندیشی برخی روستاییان درختان را برای بریدن با قیمتی گزاف خریداری می‌کنند و سبب از بین بردن جنگل‌ها می‌شوند.

خواب برخی از مسئولان چنان سنگین است که حتی صدای اره برقی نیز توان بی‌خواب کردن آنها را ندارد.

رها سازی زباله در طبیعت زنجان

رهاسازی زباله در دل طبیعت توسط برخی از افراد به ظاهر طبیعت دوست از مشکلات همه ساله شهرستان‌های استان زنجان بوده است.

تلاش برای تغییر الگوهای فرهنگی می‌تواند تلنگری باشد تا انسان‌های خفته در خواب غفلت، از بی‌مهری به طبیعت پرهیز کرده و برای نجات از دامی که با نابودی طبیعت برای خود پهن می‌کنند، با جدیت بکوشند.

رها کردن زباله‌ها در طبیعت علاوه بر خطرات زیست محیطی چهره شهر و طبیعت را نازیبا جلوه می‌دهد.

رها سازی زباله در طبیعت زنجان

هر روز آخر هفته به دلیل عدم رعایت در نگهداری محیط زیست بر زباله‌های طبیعت زنجان افزوده می‌شود.

به امید روزی که حفاظت از منابع طبیعی در استان زنجان دغدغه عمومی باشد و همه افراد جامعه حفاظت از منابع گران بهای طبیعی را امری مهم برای خود بدانند.