2246 زنبورستان در استان زنجان وجود دارد

محمد علی صادقی با بیان اینکه تا پایان سال 94 بیش از دو هزارو زنبورستان در استان زنجان وجود دارداظهار کرد: زمینه اشتغال نزدیک به یک هزارو 843 نفر را فراهم کرده است.

وی به تعداد کندو های مدرن اشاره کرد و افزود: تعداد 88 هزارو 767 کندوی زنبور عسل  مدرن در استان زنجان وجود دارد که بیش از 650 هزار کیلو گرم عسل از کندو های مدرن در استان زنجان تولید می شود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 980 کندوی بومی در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 21 هزار کیلو گرم عسل از کندو های بومی در استان زنجان تولید می شود.

صادقی با بیان اینکه ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل در شهرستان ماهنشان وجود دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب مناطق مختلف این شهرستان جهت ییلاق گذرانی زنبور، موجب گردیده، تا افراد بومی و غیربومی هرسال نسبت به سالهای گذشته علاوه بر افزایش تعداد کلنی خود تمایل زیادی جهت استقرار کلنی های خود در منطقه نشان دهند.

پرورش دهندگان زنبورعسل در این شهرستان ماهنشان در سه پهنه دندی، پری و بخش مرکزی تقریبا" به طور یکسان فعال بوده و اکثریت افراد شاغل در این بخش بومی هستند و افراد محدودی زنبوردار غیر بومی  نیز برای اسکان کلنی خود به بخشهای مختلف این شهرستان مهاجرت می کنند.

تنوع زیاد پوشش گیاهی مخصوصا" در مناطق کوهستانی این شهرستان، موجب افزایش کیفیت عسل طبیعی برداشت شده توسط زنبور داران شده است.