نبود بیمه خدمات درمانی و ورود داروهای تقلبی در طارم

عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پرارزش است ، از قرن‌ها پیش به عنوان عالی‌ترین و مقوی‌ترین غذاها شناخته شده و همچنین به‌واسطه برخی ویژگی‌های شفابخش خود، به عنوان دارو در درمان اکثر بیماری‌ها کاربرد دارد.

با توجه به رویکرد برنامه های اقتصادی شهرستان طارم قابلیت و پتانسیل برای تولید عسل و پرورش زنبور عسل را دارد که در اینجا نیاز است از سوی مردم و مسئولین یکسری از اقدامات به عمل تبدیل شده و توجه مسئولان به زنبورداران طارمی افزایش یابد.

گفتنی است هیچ جاندار دیگری به اندازه زنبور عسل به طرق مختلف به انسان خدمت نمی کند امروزه زنبورداری به عنوان یکی از رشته های کشاورزی در تمام کشور جهان به رسمیت شناخته شده است .

بدیهی است در تولید بیشتر میوه ها و بذرها وجود زنبور عسل برای گرده افشانی الزامی است بطوریکه بدون زنبور عسل نمی توانند تکثیر یابند و زنبوران عسل هم بدون کمک این گل ها نمی توانند وجود داشته باشند.

کرمعلی بابایی در گفت و گو با خبرنگار برگ زیتون، با اشاره به اینکه حدود 13 سال است که به شغل زنبور داری مشغول است افزود: سالانه از 500 کلنی زنبور عسل مقدار 5 تن محصول عسل برداشت می کند که این محصول علاوه بر مصارف داخلی به شهرهایی از جمله تهران، کرج ، قزوین و دزفول صادر می شود.

وی با اشاره به فرآورده های زنبور عسل اظهار داشت: علاوه بر استفاده از عسل این موجود زنده از گرده ، ژله ، برموم آن استفاده های زیادی می شود که برای شفای مریضان مبتلا به درد معده و آسم استفاده می شود و ژله زنبور عسل گرانترین مواد غذایی است.

زنبوردار طارمی با اشاره به مشکلات این طرح اظهار داشت: نبود بیمه خدمات درمانی ، نبود جا و مکان مناسب و ورود داروهای تقلبی به بازار و نبود قیمت تعاونی برای داروها از طرف دولت از مشکلات این طرح می باشد.

بابایی به مضرات استفاده از سموم کشاورزی برای زنبورداران اشاره کرد و افزود: شایسته است کارشناسان در صورت امکان این داروها را اصلاح نمایند تا جلوی تلفات زنبورهایی که مشغول فرآوری از گل و شهد گلها و گیاهان هستند گرفته شده و بیشتر از این تلفات نداشته باشیم.

شهروند طارمی با بیان اینکه عدم حمایت، نبود بازار عرضه از عمده ترین مشکلات زنبورداران طارمی است افزود: عسل تقلبی موجود در بازار مشکلی برای زنبور داران است که امید است مسئولان زیربط نسبت به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.