پروژه گلخانه در فنی و حرفه ای ماهنشان به بهره برداری می رسد

«حسن عباسی»اظهارکرد: هرخانه یک کارخانه که شعار اداره فنی و حرفه ای است مطابق با اقتصاد مقاومتی هست که با ایجاد و افتتاح این گلخانه در مرکز  آموزشگاه با ارائه آموزش های مختلف و عملی برای کار آموزان و دانش آموزان اقدامی در راستای ایجاد اشتغال زایی، آموزش و مهارت انجام خواهد شد.

وی افزود: این گلخانه با برآورد مبلغی حدود ۲۵ میلیون تومان در مهرماه سال جاری برای ارائه دوره های متنوع و کارآمد، دوره های بازار محور، آموزش پرورش قارچ، پرورش صنفی جات و … به بهربرداری خواهد رسید.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه برای افتتاح دانشگاه علمی و کاربردی اقداماتی صورت خواهد گرفت، گفت: برای تربیت نیروهای کاری متخصص در گرایشهای مختلف و  رشته متفاوت در مهرماه امسال برای افتتاح دانشگاه علمی و کاربردی در مرکز فنی و حرفه ای پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

عباسی اظهارکرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از پایه‌های اصلی رشد و بالندگی  کشور است که امروزه بسترهای مناسبی برای توسعه مهارت‌آموزی فراهم شده است که در این خصوص کارگاه های آموزشی مرکز ثابت و تیم سیار را با توجه به نیاز شهرستان تجهیز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: دوره های متنوع و کار آمد در کارگاه ها برای ارتقا توان مهارتی، گسترش مشاغل خرد و خانگی و ایجاد کارگاه‌های صنعتی و تولیدی برگزار می شود .

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ماهنشان گفت: دوره های بازار محور در این شهرستان اجرایی می شود و همین طور نظارت کامل بر ارزش یابی پایان دوره ها بخصوص در تیم های سیار روستایی انجام می شود.

عباسی هدایت و تشویق مربیان نسبت به بازنگری و تلاش برای استاندارد سازی آموزش را یکی دیگر از برنامه های فنی و حرفه ای دانست و اظهارکرد: هدایت و تشویق همکاران برای شرکت در همایش های ملی مهارت و نیز نوشتن مقاله های علمی و فنی انجام می شود و همچنین کمیته مهارت آموزی  با همکاری دستگاههای اجرایی در این شهرستان  تشکیل خواهد شد .

وی با اشاره به فعال بودن کارگاه های آموزشی افزود: کارگاه های آموزشی کامپیوتر، کشاورزی صنایع دستی، تأسیسات، برق خودرو، اتوماتیک  و …. برای ارائه آموزش های مهارتی با ۱۶ مربی فعال دایر می باشد که همچنان برای برگزاری دوره های تابستان  کارآموز می پذیرد.