جنگل‌ مصنوعی در شهرستان ایجرود کاشته می‌شود

علی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان ضمن تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی ملی و طبیعی و ارتقا فرهنگ حراست از منابع خدادادی اظهار داشت: درراستای پیشگیری از تخریب منابع طبیعی، برخورد با متخلفان و متصرفان حوزه منابع طبیعی در شهرستان ایجرود تشدید می‌شود.

وی با اشاره به آخرین عملیات به ثبت رسیده یگان حفاظت منابع طبیعی ایجرود در مقابله با متخلفان و متصرفان اراضی ملی تصریح کرد: تیم‌های گشتی به منظور جلوگیری از تخریب اراضی ملی در اسفندماه سال 94 و فروردین‌ماه سال 95 از تصرف حدود 100 هکتار از اراضی ملی پیشگیری کردند که در این زمینه 15 دستگاه ادوات متخلفان توقیف شد.

رئیس منابع طبیعی ایجرود در مورد اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی‌های لازم به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه آتش‌سوزی در اراضی ملی این شهرستان ابراز کرد: در تعطیلات نوروزی 90 مورد اطلاعیه تخریب و آتش‌سوزی، چرای زودرس صادر شده از سوی مراجع قضایی نیز به روستائیان ابلاغ شد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده توسط دستگاه‌های ذیربط به منظور مقابله با هر گونه تصرف در اراضی ملی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا جهاد کشاورزی قبل از صدور مجوز برای آغاز هر نوع فعالیت کشاورزی در اراضی، استعلامات لازم را از منابع طبیعی ایجرود اخذ کند.

داداشی افزود: به منظور صیانت از اراضی ملی طرح «توسعه جنگل‌‌های مصنوعی» در بستر رودخانه‌های فرعی و اصلی ایجرود با مشارکت بومیان مناطق عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال قبل توسط منابع طبیعی ایجرود در زمینه توسعه جنگل‌کاری مصنوعی گفت: با هدف توسعه جنگلهای دست کاشت 6 هزار اصله نهال صنوبر بین کشاورزان ایجرودی به منظور کشت در بستر رودخانه‌های فرعی و اصلی این شهرستان توزیع شده است.