تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر

با توجه به این که در ساخت و ساز هایی که در مزارع این شهرستان انجام می شود در آینده ای نزدیک خطری بزرگ برای امنیت غذایی منطقه بشمار می آید که این امر باعث خواهد شد تا خاک های حاصلخیزی که برای کشاوزری مناسب است تخریب و به ویلا سازی منجر شود و در کمترین زمان دچار کمبود خاک مناسب برای کشاورزی خواهیم بود.

چند وقتی است که با وجود ممنوع بودن تغییر کاربری اراضی کشاورزی باز هم شاهد این هستیم که بخشی از بهترین و مرغوب ترین اراضی زراعی استان دستخوش تغییرکاربری های غیر مجاز شده و برخی در این استان اقدام به ساخت خانه باغ و ویلا در باغها و اراضی زراعی منطقه بویژه در روستاهای خوش آب و هوا کرده اند که روند رو به رشد این پدیده، تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی است.

گستره ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلاسازی در دل مزارع و زمین‌های کشاورزی و گسترش بی‌رویه خانه‌باغ و تغییر کاربری باغ‌ها به یک معضل اساسی در اراضی کشاورزی تبدیل شده است.

شهرستان ابهر نیز همانند برخی از شهر های کشور شاهد تغییر کاربری‌های غیر مجاز در زمینه کشاورزی شده و هر روزه معضل ویلاسازی در مناطق کشاورزی و سرسبز این شهرستان افزوده می‌شود.

این ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر نابودی منابع طبیعی تاثیر زیادی در کاهش میزان تولید برخی از محصولات کشاورزی خواهد داشت که جهادکشاورزی استان با همکاری شهرداری مریانج صبح امروز با حضور در این مناطق چندین خانه‎باغ را تخریب کرد.

لازم به ذکر است، با اخذ دستور قضایی امروز تعداد ۱۱ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز که در اراضی بکر شهرستان ابهر احداث شده بود قلع و قمع  شد.

در این عملیات تعداد زیادی از خانه باغ‌های غیرمجاز و همچنین ده‌ها دیوارهای دور باغ‌های غیر مجاز تخریب شد.

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۱)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۲)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۳)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۴)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۵)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۶)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۷)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۸)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۹)

تخریب خانه‌باغ‌های غیر مجاز در ابهر + تصاویر (۱۰)