وضعیت جاده‌های روستایی ایجرود نامناسب است

 

فرهاد امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی اظهار کرد: باید اقدامات لازم برای آسفالت‌کشی جاده‌های روستایی در شهرستان ایجرود انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آسفالت کشی جاده‌های روستاهای شهرستان ایجرود به بیش از 15 سال پیش می‌رسد، گفت: در حال حاضر آسفالت این جاده‌ها از بین رفته و آسفالت‌کشی مجدد در این راه‌ها ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهرستان ایجرود با بیان لزوم تأمین اعتبارات برای اجرای پروژه‌های راهسازی و روکش آسفالت در روستاهای شهرستان ایجرود عنوان کرد: بسیاری از روستاهای این شهرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان از راه مناسب برخوردار نیستند.

وی با بیان لزوم ایجاد شرایط و امکانات تفریحی و گردشگری برای جذب توریست در روستاهای هدف گردشگری خاطرنشان کرد: برخی از روستاهای این شهرستان به عنوان منطقه گردشگری معرفی شده‌اند که در حال حاضر این مناطق از هیچ امکانات تفریحی و گردشگری برخوردار نیستند.

امینی به لزوم ایجاد زمینه اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود هر یک از مناطق روستایی در شهرستان ایجرود گفت: روستاهای هدف گردشگری با ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان این منطقه زمینه توسعه اقتصادی را نیز فراهم می‌کنند.

وی به کمبود منابع آب در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: با وجود مشکل کمبود آب در تأمین آب آشامیدنی و نیز کشاورزی این شهرستان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهرستان ایجرود به راه‌اندازی شبکه آبیاری اراضی کشاورزی با استفاده از آب سد گلابر اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این شبکه آبیاری تا حدودی مشکل تأمین آب اراضی کشاورزی در این منطقه برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از روستاهای شهرستان ایجرود از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند نیستند که راه‌اندازی سدهای در دست احداث این شهرستان می‌تواند در تأمین آب آشامیدنی روستاها نیز مؤثر واقع شود.

امینی با اشاره به نبود قنات در برخی از روستاهای شهرستان ایجرود عنوان کرد: با فرارسیدن فصل تابستان مشکل کمبود آب در روستاهای این شهرستان بیشتر احساس می‌شود.