ابهر شهری بدون سینما !!!

سینما؛ مکانی که برای تفریح سالم جامعه در کنار دیگر مکان های تفریحی در نظر گرفته شده است. ولی متاسفانه در شهر ابهر به دلیل نبود سینما این نوع تفریح و پر کردن اوقات فراغت به دور از ذهن پنداشته می شود.

شهرستان ابهر با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفری؛ متاسفانه فاقد سینما می باشد این در حالی است که سینما یکی از مواردی است که در آن به مقوله ی فرهنگ بسار تاکید دارد و اندیشه ها و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ در جامعه می گردد.

تنها سینمای ابهر پس از نزدیک به نیم‌قرن فعالیت می‌رود تا جای خود را به نمادی از شهرسازی مدرن بدهد و این ساختمان رنگ پریده که هر خشت آن خاطرات زیادی را در سینه دارد قرار است در طرح نوین شهرسازی مجتمع تجاری تفریحی و پارکینگ طبقاتی شود که در یکی از طبقات آن جایی برای احداث و راه‌اندازی سینمای جدید پیش‌بینی شده است.

یک شهروند ابهری نیز در خصوص مزایای داشتن سینما در این شهر که جمعیت عمده آن را جوانان تشکیل داده است، می‌گوید: چندین سال است که تنها سینمای شهر تعطیل است و تقریبا ابهری ها یادشان رفته که سینما رفتن نیز می‌تواند اوقات فراغتشان را پر کرده باعث سرگرمی‌شان شود.

 رضا صادقی تصریح می‌کند: این روزها در خبرها می‌آید که مقرر شده سینمای ابهر با شکل جدید افتتاح شود ولی باید باز منتظر ماند چرا که از این قول‌ها زیاد داده می‌شود و تا زمانی که خودم یک فیلم در سینمای ابهر تماشا نکنم این حرف‌ها را نیز قبول نمی‌کنم.

یکی دیگر از شهروندان ابهری در مورد تعطیلی چندین ساله سینمای این شهر می گود: سینما برای شهر یک نیاز است، تا جوانان و خانواده ها اوقات فراغت خود را در کنار هم با دیدن یک فیلم پر کنند.

وی ادامه داد: نبود سینمابه یک معضل جامعه اهل هنر در شهرستان ابهر تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر در گفت و گوبا خبرنگار ابهر24 با اشاره به احداث سینما در ابهر اظهار کرد: احداث سه سینما در نقاط مختلف شهر در دستور کار شورا و شهرداری ابهر قرار دارد و در سال جاری یکی از این پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: سینما در حال احداث با همکاری شهرداری در جنب شهرداری ابهر با عنوان یک سالن چند منظوره و اتاق جلسات، مصوب شده که با قول مساعد شهرداری ابهر تا پایان سال جاری به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.