اصلاح نژاد گوسفند افشار در ایجرود

محمدباقر آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایجرود خبر،با بیان اینکه برای اولین بار در شهرستان ایجرود طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری انجام می گیرد، اظهارکرد: این طرح برای چندقلوزایی و افزایش درآمد در دامداری در سه روستای شیوه، قره درخت لو و چاپوقبه دلیل بستر مناسب تغذیه انجام می گیرد.

وی با اشاره به برنامه هفته جهاد کشاورزی که شرکت کارکنان مدیریتی شهرستان در نماز جمعه ، دیدار با امام جمعه شهرستان با حضور رئیس و کارکنان منابع طبیعی بود، اضافه کرد: پروژه دامپروری در گلابر با اعتبار بالغ بر 3500 میلیون ریال با ظرفیت پروژه 100 راسی و اشتغال زایی برای 4 نفر در روستای گلابر ایجرود،بهره برداری از دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی در استخر خاکی با اعتبار بالغ بر 800 میلیون ریال با ظرفیت 12 تنی و اشتغال زایی برای سه نفردر روستای حاجی قشلاق، افتتاح کانال آبیاری به ظول یک کیلومتر در روستای خانقاه ایجرود با اعتبار بالغ بر 1190 میلیون ریال با اشغالزایی برای 7 نفر از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی دراین هفته بود.

رئیس جهاد کشاورزی ایجرود با بیان اینکه پرورش ماهی در شهرستان ایجرود از پتانسیل تولید خوبی برخوردار می باشد، بیان کرد: در سال گذشته 890 تن تولید ماهیان  گرمابی را در شهرستان داشتیم که برای امسال با برنامه های اتخاذ شده تولید ماهی سردآبی قزل آلا در حاشیه قزل اوزن را درایجرود داریم.

وی با توجه به تولید گوشت قرمز در ایجرود تاکید کرد: حاصل فعالیت ها و تلاش های همکاران در کنار خدمت کشاورزان در سال گذشته برداشت 28هزارو 900 کیلو گندم در ایجرود، تولید 1200تن گوشت قرمز در شهرستان، تولید شیر به میزان 16 هزارو 600 تن بوده و 19 تن نیز تولید عسل در شهرستان بوده که پیش بینی می شود امسال 22 تن برداشت عسل داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی ایجرود با اشاره به اینکه ما با بدنه کارشناسی خوبی که در سطح شهرستان داریم برای ارتقاء کمی و کیفی محصلات در شهرستان در تلاش هستیم ابراز کرد: امیدواریم در میان مدت این مجموعه با پیگیری برنامه ها تنوعی در محصولات کشاورزی در ایجرود برای درآمد زایی داشته باشیم و مهم ترین هدف این مجموعه تلاش برای بهره وری و افزایش عملکرد است.

وی با بیان اینکه 5990نفر روز آموزش توسط همکاران برای بالا بردن کیفیت محصولات داشتیم، بیان کرد: در حوزه تشکیل نظام خوشه ای تولید، هدف سامان دهی تولیدات خرد در ایجرود می باشد که این پروژه با همکاری یکی از زنبور داران عمده این شهرستان اجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی ایجرود با تاکید بر اینکه یکی دیگر از برنامه های جهاد کشاورزی این شهرستان کشت گیاهان دارویی است، خاطر نشان کرد:ایجرود بستر مناسبی برای کشت زعفران است.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات انجام‌شده در راستای افزایش کیفیت و سلامت محصول باارزش، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی با آموزش و مشاوره کشاورزان در راستای تحقق این برنامه برای افزایش کیفیت و کمیت محصول اقدامات لازم را انجام می دهند.