در آمد ماهانه 50 میلیون ریال از پرورش قارچ توسط کارآفرین زنجانی

سیده رقیه موسوی زارع امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان با بیان اینکه تحصیلات دیپلم دارم و در اواخر سال 90 کار پرورش قارچ را شروع کرده ام، اظهار کرد: با همکاری دوستان به فکر راه اندازی پرورش قارچ افتادیم.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش ،پرورش قارچ در کلاس های جهاد کشاورزی ثبت نام کرده و حین آموزش پرورش قارچ در کلاس های ورمی کمپوست نیز شرکت کرده ام، تصریح کرد: با سرمایه اولیه یک میلیون تومان با همکاری همسرم کار پرورش قارچ را شروع کردم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی افزود: در ابتدا ورمی کمپوست داشتم ولی چون بازار فروش ورمی کمپوست خوب نبود کار پرورش قارچ را شروع کردم.

موسوی زارع با اشاره به اینکه برای شروع یک سالن 45 متری داشتیم که در آن شروع به فعالیت کردم و کار پرورش قارچ خودم را در یک سالن 45 متری آغاز کردم، اظهارکرد: برای شروع خودم و همسرم مشغول به کار شدیم و کار پرورش قارچ را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه اینکه بعد از شروع به پرورش قارچ از بسیج سازندگی مبلغ 15 میلیون تومان وام گرفته ام، افزود: با وام بسیج سازندگی دو سالن دیگر پرورش قارچ راه اندازی کردم.

تولید قارچ در زنجان

حمایت از 42 پرورش دهنده قارچ توسط کارآفرین زنجانی

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه با سود فروش قارچ از سه سالن پرورش قارچ یک سالن دیگر نیز به سالن های پرورش قارچ اظافه کرده ام، تصریح کرد: در کل چهار سالن پرورش قارچ را طی 5 سال راه اندازی کرده ام.

وی با بیان اینکه زمینه اشتغال هفت نفر را فراهم کرده ام، اظهار کرد: از 42 نفر در زمنیه پرورش قارچ حمایت می کنم و مواد اولیه تهیه کرده و به دیگر تولید کنندگان می رسانم .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با سالن های پرورش قارچ و هزینه مواد اولیه و حقوق کارکنان ماهیانه پنج میلیون تومان خاص درآمد دارم.

تولید قارچ در زنجان

موسوی زارع با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در زمینه وام خود اشتغالی و فروش قارچ کمک کرده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای فروش قارچ های تولیدی کمکم کرد تا بتوانم قارچ های تولیدی خودم را در بازار به نحو احسن به فروش برسانم.

وی با بیان اینکه به دلیل فروش کم و قیمت بالای مواد اولیه و قیمت پایین قارچ دو تا از سالن های پرورش قارچ را تغییر کاربری داده ام ، تصریح کرد: دو سالن پرورش قارچ را اداره کرده و بیشتر در بحث حمایت از دیگر تولید کنندگان قارچ و فروش قارچ فعالیت می کنم .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مواد اولیه برای تولید قارچ خود را از تهران تهیه می کردم و چون کیفیت مواد اولیه نسبت به گذشته پایین بود دو تا از سالن های پرورش قارچ خود را تغییر کاربری داده ام.

موسوی زارع با اشاره به اینکه از کار خودم راضی هستم و چون توانسته زمینه اشتغال خود و چند نفر دیگر را فراهم کنم خوشحال هستم ، اظهار کرد: هر کسی تلاش کند می تواند موفق شود