کارآفرین ایجرودی برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرد

صفرعلی عاشوری« کارآفرین ایجرودی» در گفت وگو با خبرنگار ایجرود خبر،با بیان اینکه برای شروع کار زنبورداری 30 میلیون تومان از بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایجرود وام دریافت کردم، اظهار کرد: طبق ابتکار و خلاقیت خودم زنبورهای عسل را که به صورت دسته جمعی به کندوی هدایت می کنم.

وی با اشاره به اینکه پورعه- دسته های زنبور عسل- را با جلب ملکه با جمع آوری آن در گردن و دست های خود در کندوی مورد نظر جمع می کند، افزود: این کار باعث می شود زنبورهای عسل بدون آسیب وارد کندو شوند.

کارآفرین ایجرودی با بیان اینکه برای آموزش حرفه زنبورداری به صورت داوطلبانه به روستاهای شهرستان ایجرودمی رود،اضافه کرد: در سال جاری به 10 روستا بدون دریافت هزینه و رایگان به روستاها می روم تا جوانان مشتاق را در این زمینه راهنمایی و برای شروع کار به آن ها کمک کنم.

 

عاشوری با اشاره به اینکه از زمان شروع کار تا به امروز علاوه بر خانواده خود توانسته است برای 50 نفر اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد: تصمیم دارم به تمام روستاهای ایجرود بروم تا افرادی که علاقه مند به تولید عسل و زنبورداری هستند را آموزش بدهم.

وی با بیان اینکه برداشت عسل از زنبورستان بستگی به زنبور عسل دارد، اذعان کرد: تا به شده است که از 10 کیلو برداشت، 20 کیلو، 40کیلو، 50 کیلو برداشت عسل داشته باشم.

کارآفرین ایجرودی با اشاره به اینکه علاقه و عشق بکار شرط اصلی شروع آن کار می باشد، بیان کرد: مسئولین نیز با تشویق و حمایت مردم می توانند با اهداء تسهیلات کم بهره برای رونق تولید مردم را یاری کنند.

وی با بیان اینکه تشویق، حمایت مردم برای تحقق شعار سال از اهداف او می باشد، افزود: قرار نیست همه افراد پشتمیز نشین باشند بلکه با اراده، همت و تلاش می توانیم برای خود و دیگران اشتغال ایجاد نماییم و این ملزم به اقدام و عمل است.

 

عاشوری خطاب به افرادی که می خواهند این کار را شروع کنند، تاکید کرد: افرادی که می خواهند زنبورداری را شروع کنند سعی کنند آموزش لازم را در این زمینه ببینند و اول با 10 الی 15 زنبور عسل شروع بکار نمایند.

کارآفرین ایجرودی با اشاره به اینکه حمایت خانواده برای جوان پشتوانه بزرگ و سرمایه کلانیبرای او است، گفت: تشویق و حمایت جوانان از سوی خانواده های آنان قطعا موجب پیروزی آن ها در زمینه شغلی آن ها می شود.