85 هکتار از زمین های شهرستان طارم طعمه حریق شد

وقوع آتش سوزی در 85 هکتار از زمین های زراعی و مرتع روستای وزنه سر شهرستان طارم با همت کشاورزان روستای وزنه سر بعد از 10 ساعت مهار شد.

گفتنی است علت این آتش سوزی آتش زدن زباله هایی در مسیر جاده اصلی آب بر به درام در منطقه روستای آستاکل بوده است که منجر به خسارت به مراتع منابع طبیعی و مزارع گندم کشاورزان روستای وزنه سر در شهرستان طارم شد که گزارش تصویری از این حادثه را در ادامه می بینید.

سید نصرالدین موسوی در گفت و گو با این خبرنگار اظهار داشت: اگر همکاری مردم و کشاورزان روستای وزنه سر نبود آتش بطرف خانه های ما حرکت می کرد گفتنی است طی تماسهای مکرر اهالی با اداره آتش نشانی مرکز شهرستان و دیر رسیدن ادارات مربوطه منجر به سوختن چندین هکتار از محصولات گندم و مراتع این روستا شد.

سهل انگاری مسئولین زیربط موجب شد ما کشاورزان به جای گندم آتش درو کنیم امیدوارم جوابگو باشند.

حکمعلی اکبری در گفت و گو با این خبرنگار گفت: سهل انگاری اداره آتش نشانی مرکز شهرستان طارم منجر به خسارت به مراتع و مزارع این قشر زحمتکش شد .

جانباز هشت سال دفاع مقدس افزود: آتش زدن آشغال در مسیر روستای آستاکل طارم باعث خسارت به این منطقه شد که علاوه بر زمینهای منابع طبیعی چندین هکتار از مزارع گندم طعمه حریق شده است که شایسته است مجریان این امر بعد از آتش زدن زباله در کنار آن ایستاده و آن را خاموش کنند تا موجب خسارت به دیگر هموطنان نشود.

بدیهی است شخصا با اداره آتش نشانی شهر آب بر تماس گرفتم ولی در جواب می گوید به آتش نشانی روستای درام تماس بگیر که با توجه به محدودیت امکانات برای ما مقدور نبود بنابراین بی تدبیری مسئولین و این فاصله زمانی ایجاد شده منجر به این خسارت شد که امیدوارم مسئولین زیربط جوابگو باشند.

انتظاری که از مسئولین شهرستان و زیربط داریم اینست که وقتی حادثه ای منطقه ای را تهدید می کند فورا در محل آسیب دیده حضور پیدا کنند تا نقطه قوتی برای مردم آن منطقه باشند.