افزایش تعداد کندو های عسل کارآفرین زنجانی از 10 به 100

بهرام علمدار امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان با بیان اینکه 55 سال دارم و بازنشته هستم، اظهار کرد: از سال 69 در کلاسهای آموزشی جهاد کشاورزی شرکت کرده ام و همزمان با حضور در کلاس ها کار خودم را در زمنیه پرورش طیور و زنبور داری آغاز کرده ام.

وی با اشاره به اینکه از سال 72 با 10 کلونی زنبور عسل کار خودم را شروع کرده ام، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 14 سال است که به کار زنبور داری پرداخته ام.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قبل از پرورش زنبور در کار پرورش دام و طیور بوده ام، افزود: قبل از پرورش زنبور در زمینه پرورش قارچ،بوقلمون،بلدرچین،گوسفند،ماهی زینتی و زعفران فعالیت داشته ام و چون در پرورش دام و طیور نتوانسته ام به طور کامل موفق شوم زنبور داری را شروع کرده ام.

علمدار با بیان اینکه علت اصلی عدم موفیت من در پرورش دام و طیور حضور دلالان و واسطه ها در بازار فروش بوده است، گفت: چون سود اصلی پرورش دام و طیور به جیب دلالان می رفت و در این راستا سود چندانی دریافت نمی کردم و متحمل ضرر و زیانهایی شدم کار زنبور داری را شروع کردم.

کارآفرین زنجانی: زنبور داری بهترین پروژه ای است که شروع کرده ام

وی با اشاره به اینکه کار زنبور داری را دوست داشته ام آن را ادامه دادم، افزود: زنبور داری بهترین پروژه ای است که اجرا کرده ام و سود رسانی صد در صدی را برای من داشته است و از شروع به کار خودم در زمینه زنبور داری راضی هستم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه 14سال پیش با هزینه پنج میلیون ریال کار زنبور داری را شروع کرده ام، افزود: با 10 کندو و هر کندو با 50 هزار تومان باعث اشتغال من در راستای اقتصاد مقاومتی شده است.

علمدار با اشاره به اینکه در سال 94 از بسیج سازندگی مبلغ 300 میلیون ریال وام تهیه کرده ام، اظهار کرد: با وام دریافتی از بسیج سازندگی توانسته ام تعداد کندو های خود را از 10 کندو به 100 کندو برسانم و در حال حاضر 100 کندوی صنعتی و بهداشتی را دارم.

کارآفرین زنجانی زمینه اشتغال 14 نفر را فراهم کرده است/زنبور داری سود صد در صدی دارد

وی با بیان اینکه توانسته ام زمینه اشتغال سه نفر را به صورت مستقیم و10 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کنم ، گفت: از اینکه توانسته ام در راستای اقتصاد مقاومتی و خود کفایی زمینه اشتغال خود و چند نفر دیگر را فراهم کنم خوشحال هستم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه به طور متوسط از هر کندو 150 هزار تومان سود می کنم، تصریح کرد: در زمینه پرورش زنبور عسل به سود صد در صد رسیده ام و در این راستا متحمل ضرر و زیانی نشده ام.

علمدار با بیان  اینکه علاقه به کار کشاورزی باعث شروع زنبور داری شده است، افزود: خودم به تنهایی کار پرورش زنبور را شروع کرده ام و همزمان با دوره های تئوری که در جهاد کشاورزی شرکت می کردم به طور عملی در کار عملی زنبور داری انجام می دادم .

برداشت 10 کیلو عسل از طرح اقتصاد مقاومتی در زنجان

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت عسل از کندو ها اواخر تابستان و اواسط پاییز است، اظهار کرد: به طور میانگین از هر کندو 10 کیلو عسل طبیعی برداشت می کنم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه محصولات تولیدی خود را بدون واسطه در بازار به فروش می رسانم، افزود: از طریق ایجاد نمایشگاه توسط بسیج سازندگی توانسته ام مقداری از محصولات تولیدی خود را در نمایشگاه به فروش برسانم .

علمدار با اشاره به اینکه پشت میز نشینی در حال حاضر جوابگوی جوانان نیست و به جای پشت میز نشستن می توانند با هزینه اولیه برای خود اشتغال ایجاد کنند، گفت: خود من هم به عنوان کار آفرین عرصه اقتصاد مقامتی در زمینه طیور و زنبور عسل می توانم کمک های فکری و تخصصی را انجام دهم.

کشاورزی می تواند محور خود کفایی باشد

وی با بیان اینکه کشاورزی می تواند محور خود کفایی باشد، اظهار کرد: در این راستا مسئولان با پشتوانه مالی در بازار یابی و فروش کمک رسان کشاورزان باشند می توان گفت در زمینه اشتغال به خود کفایی خواهیم رسید.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در پایان توصیه کرد: کسی که می خواهد کار زنبور داری را آغاز کند نباید از نیش زنبور بترسد این یکی از مهمترین و اصلی ترین اصول زنبور داری است.