مردم ابهر چشم انتظار تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی

سلامت به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های بشر محسوب می‌شود و یکی از شاخصه‌های توسعه هر جامعه نیز مربوط به وضعیت سلامت در آن جامعه است که برخورداری از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسب و دسترسی مردم به این زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های ویژه‌ای برای بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت در سطح کشور صورت گرفته است که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها را می‌توان اجرای طرح جامع نظام سلامت است که توانسته بخشی از دغدغه‌های سلامت در جامعه را کاهش دهد.

در کنار اقداماتی که برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در مراکز درمانی صورت گرفته است، باید دسترسی مردم به مراکز درمانی نیز تسهیل شود تا بیماران بتوانند سریع‌تر به فضاهای درمانی دسترسی یابند و تحت درمان قرار بگیرند؛ نه اینکه برخی از افراد برای دسترسی به مراکز درمانی مناسب بخواهند هزینه و وقت زیادی را سپری کنند.

شهرستان ابهر با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد که پذیرای خیل زیادی از شهرهای اطراف، است و این بیمارستان جوابگوی نیازهای درمانی و بهداشتی مردم نیست و مردم این شهر از نداشتن امکانات درمانی مناسب نیز در این بیمارستان رنج می‌برند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر در گفت و گو با خبرنگار ابهر۲۴ با اشاره به مشکلات تامین اعتبار تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر اظهار کرد: برنامه زمان بندی تخصیص بودجه تکمیل بیمارستان اختصاص نیافت و از اعتبار ۷ میلیاردی تومانی سال گذشته فقط درصدی از آن اختصاص یافت.

داود رحمانی افزود: تا پایان امسال حدود ۲۴ میلیارد تومان برای تکمیبل پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختی ابهر نیاز است.

وی با بیان اینکه نیاز است مسئولین شهرستان با مسئولین استانی و کشوری رایزنی کنند تاکید کرد: نیاز است که مسئولین برای جذب حداکثر اعتبارات رایزنی کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با اشاره به مشکلات بیمارستان امدادی خاطر نشان کرد: بیمارستان امدادی ابهر به علت فرسودگی مشکلات زیادی دارد و هر چقدر هزینه کنیم جوابگو نیست.

رحمانی با اشاره به نیاز شهرستان ابهر به احداث بیمارستان جدید و افزودن تخت‌های بیمارستانی افزود: با پیش‌بینی به عمل آمده این بیمارستان تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه اضافه کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که ۳۰ درصد باقی مانده کار تاسیساتی و ریزه کاری های ساختمانی است.

گفتنی است: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد و دارای چهار بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزدان و جراحی و شامل ۳۲ تخت بخش مراقبت های ویژه و هشت اتاق عمل و در چهار طبقه در حال ساخت است.