می خواستم محصول طبیعی تولید کنم

بیت اله قاسملو متأهل و ساکن شهر قیدار در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: از تابستان پارسال کار صنایع تبدیلی با عنوان آبلیمو و آبغوره گیری و گوجه خرد کنی را آغاز کردم.

وی افزود: برای راه اندازی این کار یک کم سرمایه از خودم داشتم و مبلغ۱۰میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتم و توانستم یک مغازه ۴متری در میدان معلم شهر قیدار اجاره کنم و دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنم.

کار آفرین قیداری درباه انگیزه خود ادامه داد: در شهر قیدار آبغوره،ابلیمو و رب طبیعی وجود نداشت و این اقلام از شهرهای زنجان و ابهر به این شهرستان آورده می شد و اولین نفری هستم که این محصولات را به صورت طبیعی در اختیار مردم قرار می دهم.

قلسملو افزود:این کار را از باجناقم که در قلعه حسن خان تهران مغازه ابلیمو آبغوره گیری زده بود یاد گرفتم و در حال حاضر یک دستگاه گوجه خردکنی برای رب و یک دستگاه که دو کاره است و کار آبغوره و آبلیموگیری را انجام می دهد در مغازه ام وجو دارد.

وی ادامه داد: همسرم هم به من کمک می کند و کارمان بهداشتی است و ابغوره و گوجه فرنگی را از باغات روستاهای شهرستان خدابنده می خرم و لیمو را نیز از زنجان و تهران برایم می آورند.

کار آفرین قیداری تصریح کرد: راننده سواری خط زنجان قیدار و بالعکس هستم و کشاورزی و دامداری نیز انجام می دهم و در کار جوشکاری هم مهارت دارم.

وی افزود: محصولات ما طبیعی و خالص و سالم است در حالی که به عنوان مثال بعضی از آبلیمویی که در بازار موجود و استاندار است در واقع استاندارد نیست و دارای مواد افزودنی و سرطان زا است.

قاسملو تصریح کرد:ابغوره را در تابستان کیلوئی ۸هزار تومان،ابلیمو را لیتری ۱۸هزار تومان می فروشم و از ۶کیلو گوجه،یک کیلو رب بدست می آید و قیمت ها متغیر است و در تابستان ارزان ترو در زمستان گران تر است.

وی ادامه داد: عمر کار ما در حدود ۴ماه از ابتدای تابستان تا آخر مهرماه است و در این مدت فروش خوبی داریم ولی بعد از آن بسیار کم می شود و حتی برخی موارد اصلا فروش نداریم و در این مواقع برای پرداخت اجاره بهای مغازه که ماهی ۴۵۰هزار تومان و اقساط پرداختی وامم که ماهی ۳۷۰هزار تومان است با مشکل مواجه می شوم.

کار آفرین قیداری مهمترین مشکل خود را فصلی بودن عنوان کرد و گفت: کار ما همیشگی نیست و اگر حمایت شوم می توانم کار خود را توسعه دهم و مغازه ام را بزرگتر کنم و چند نفردیگر را مشغول به کار کنم.

وی در پایان سخنان خود از سپاه خدابنده که تسهیلات لازم را برای راه اندازی کار صنایع تبدیلی دراختیارش قرار داده بود و البته خبرنگار اشراق۲۴ که کار انعکاس خبری را بر عهده داشت تشکر کرد.