برخورد قاطع تعزیرات حکومتی استان زنجان با متخلفان

مرتضی ممیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا, با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی با جدیت با قاجاق کالا در استان زنجان برخورد می‌کند، اظهار کرد: برخود با متخلفان و گرانفروشی و غیره در سطح استان زنجان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برخورد با نانواییان متخلف در استان زنجان گفت: مورد گزارش تخلفات صنف نانوایان به شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال و ضمن تشکیل پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در این راستا در استان زنجان 102 پرونده تشکیل شده بوده که به همه این پرونده‌ها رسیدگی و جریمه اعمال شد.

وی بیان کرد: بیشترین تخلفات ثبت شده گرانفروشی و کمفروشی بود که بر اساس آراء صادره متخلفان به پرداخت جزای نقدی بالغ بر 142 میلیون ریال محکوم شدند.

ممیزی از کشف و ضبط 4 هزار و 542 ثوب شال و روسری در زنجان خبرداد و گفت: نظارت‌ها برای جلوگیری از ورود کالا‌های خارجی به داخل بیشتر شده و با قاچاقچیان کالا نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی افزود: این محموله از یک خودروی حامل کالای قاچاق در بدو ورود به شهرستان زنجان توقیف و این محموله شامل شال و روسری خارجی بود کشف و ضبط شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ابراز کرد: خودروی حامل به پارکینگ منتقل و پرونده‌ای در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی استان زنجان تشکیل شد.

وی بیان کرد: ارزش ریالی محموله 250 میلیون ریال گزارش شده و متهم پرونده مدارک گمرکی معتبر برای ورود کالا به داخل کشور را دارا نبوده درنتیجه قاچاق بودن محموله محرز شد و  پرونده در حال رسیدگی است.

ممیزی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا در کشور ما، علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است، بیان کرد: امروزه این پدیده علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد است هزینه‌های زیادی نیز بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می‌کند .

وی عنوان کرد: قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی سبب خروج بی حاصل ارز ، فرار گسترده سرمایه ، افزایش بیکاری ، کاهش تولیدات صنعتی داخلی و غیره می‌شود .