آب شرب ماهنشان رو به وضعیت بحرانی است

«محمد رضا لطفی» امروز در گفت و گو با خبر نگار شمیم ماهنشان اظهار کرد: آب، از ضروریات زندگی روستایی و شهری به شمار می‌رود و تامین آن خصوصا در توسعه اقتصاد روستایی بسیار مهم است که چند سالی است آب شرب روستاهای ماهنشان رو به وضعیت بحرانی است و با کمبود آب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود منابع آب آشامیدنی و بهداشتی یکی از چالش های اصلی جامعه است، افزود: تمام روستاهای شهرستان ماهنشان مشکل آب شرب، نیاز به اصلاح و مرمت سازی شبکه های فرسوده و نگهداری تأسیسات آبی دارند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماه نشان با بیان اینکه مهمترین و اساسی‌ترین مشکلی که حل آن احتیاج به یک عزم عمومی و یک مشارکت و مدیریت جهادی دارد، آب است، گفت: شرکت اداره آب و فاضلاب روستایی وابسته به تخصیص اعتبارات دولتی است و منبع درآمد دیگری ندارد لذا با کمبود اعتبارات مواجه هست .

لطفی خاطرنشان کرد: مدیریت آب، حداقل در مسئله آب شرب روستا و شهر احتیاج به تخصیص اعتبارات لازم دارد.

وی افزود: هیچ یک از روستاهای شهرستان ماهنشان از تصفیه خانه آب بهره مند نیستند بجر  روستای پری که پروژه ساخت تصفیه خانه آن نهم به دلیل کمبود اعتبارات یمه کاره رها شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان گفت: برای ساخت و اتمام پروژه های تصفیه خانه آب که از محل اعتبارات ملی باید تأمین شود نیاز به تخصیص و تأمین اعتبار است که تقریبا برای هر تصفیه خانه آب شش میلیارد تومان اعتبار لازم  است.

لطفی با بیان اینکه برای ساخت تصفیه خانه آب در روستا ها به ترتیب جمعیت آن اولویت بندی شده است، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار ساخت تصفیه خانه های آب روستاهای شهرستان ماهنشان به ترتیب در بزرگترین و پر جمعیت ترین روستاها آغاز خواهد شد اما با این وضعیت اعتبار حتی اتمام پروژه تصفیه آب روستای پری پنج سال طول می کشد .

وی با بیان اینکه پیگیری ها و نامه نگاری های لازم در این خصوص انجام شده است، افزود: مردم روستایی شهرستان ماهنشان فکر نکنند که مشکل آب آنها پیگیری نمی شود بلکه ما تمام تلاشمان را جهت رفع معضلات آب شرب اهالی انجام می دهیم و با تأمین اعتبارات لازم در اسرع وقت مشکل آب آشامیدنی آنها را برطرف خواهیم کرد.

*آغاز جیره بندی آب در روستاهای ماهنشان

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماه نشان گفت:  یکی از مشکلات مهم آبفای شهرستان ماهنشان  کمبود آب شرب در روستاهای این شهرستان است  که در روزهای اخیر به دلیل افت شدید فشار آب، آب در برخی از روستا جیره بندی شده و تا پایان شهریور ماه آب  ۳۴ روستا جیره بندی می شود.

لطفی با بیان اینکه اگر روند کمبود آب شرب و عدم تأمین اعتبار  به همین منوال پیش رود، اظهارکرد: چاره‌ای جز جیره‌بندی آب در روستاها نداریم چرا که صرفه‌جویی دیگر کارساز نیست و اوضاع بحرانی است.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم هم در خصوص انتقال آب سیار به روستا ها تأمین نشود روستائیان به جد با مشکل آب دست و پنجه نرم خواهند کرد و ما تا به امروز منتظر اعتبارات لازم جهت آب رسانی سیار هستیم.