تعطیلی واحد تولیدی لوله برق و بیکار شدن ۱۱ نفر در خدابنده+تصاویر

بهرام کریمی مدیر واحد تولیدی لوله برق روستای توزلو از توابع بخش زرین رود شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: این واحد تولیدی حدود ۱۸ماه است که آغاز به کار کرده است.

وی افزود: برای راه اندازی این واحد تولیدی حدود ۱۵۰میلیون تومان هزینه کردم و از جایی هم وام نگرفتم و هدفم ایجاد اشتغال برای جوانان روستای توزلو بود که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند.

 

مدیر واحد تولیدی لوله برق خدابنده ای ادامه داد: در ابتدا روزی دو ساعت کار می کردیم و به ۱۸ ساعت در روز هم رسیده بود و توانسته بودیم برای ۱۱ نفر کارگر اشتغالزائی بکنیم و میزان تولیدی کارگاه، ۱۰تن در ماه بود که به دلیل بدهی به مبلغ ۵۰میلیون تومان واحد تولیدیمان تعطیل شد و این افراد نیز بیکار شدند.

کریمی با بیان اینکه هیچ گونه حمایتی از این واحد تولیدی نمی شود افزود: برای حل این مشکل مراجعات زیادی به صندوق کار آفرینی شهرستان خدابنده داشته ام و خانم کتابی،مدیر این صندوق به همراه کارشناس مربوطه از تولیدیمان بازدید کردند و گزارش خود را جهت حمایت به صندوق استان زنجان ارسال کردند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با مخالفت مدیریت صندوق کار آفرینی استان زنجان مواجه شدیم و دلیل آنها این بود که طرح مذکور هیچ گونه توجیه اشتغالزائی ندارد و لذا با وام تولیدی مان موافقت نشد و هم اکنون به دلیل ضعف مالی قادر به تهیه مواد اولیه نیستیم و زحمات یک سال بازار یابی مان به هدر رفته و تعداد ۱۱ نفر کارگر که تنها با یارانه امرار معاش می کنند بیکار شدند.

کریمی در پایان سخنان خود گفت: نیازمند کمک و حمایت مسئولین شهرستان خدابنده است تا واحد تولیدی نوپایش باز دوباره سر پا شود و بتواند یه کار خود ادامه دهد و مرحمی بر زخم بیکاری جوانان روستای توزلو باشد.