381 واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل شده است

به نقل از عصرزنجان،استاندار زنجان شامگاه روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد آخرین و مهمترین اقدامات و تصمیمات انجام شده در استان زنجان،اظهار کرد: نرخ تورم پایان خردادماه سال جاری را در استان زنجان 7 درصد است

وی با بیان اینکه تلاشهایی که دولت انجام داده است و قولهایی که در مورد تک نرخی کردن تورم نتیجه داده است و نرخ تورم در مقایسه با اردیبهشت ماه هفت دهم درصد کاهش داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول به اینکه در پنج و شش سال گذشته نرخ تورم در استان زنجان تک رقمی شد، گفت: پیش بینی می شود در ماه های آینده نرخ تورم در در کشور هم روند نزولی داشته باشد.

انصاری به وضعیت شرکت هایی که تعطیل شده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 314 واحد از شرکت ها و واحد های تولیدی از مرداد 84 تا مرداد 92 تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه از مرداد 92 تا خرداد 95، 67 واحد صنعتی در استان زنجان تعطیل شده است،افزود:در هشت سال 84 تا 92 متوسط سالانه 40 واحد تولیدی استان زنجان تعطیل شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سیاست های حمایتی از واحد های تولیدی کوچک در دولت فعلی موفق تر از دولت قبلی بوده است، گفت:45 واحد از واحد های صنعتی در دولت فعلی مجدداً فعال شده است.

انصاری با اشاره72  واحد از مجموع 366 واحد صنعتی تعطیل شده امکان راه اندازی مجدد نخواهد داشت، افزود: فرسوده بودن و یا از دست رفتن بازار مصرف محصولات تولیدی امکان راه اندازی دوباره واحد های تولیدی را ندارد و باید از بازار تولیدی خارج شود و یک واحد تولیدی دیگر در استان زنجان به جای واحد های تولدی تعطیل شده راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای فعال کردن مجدد حدود 295 واحد باقیمانده با شرط علاقمندی صاحبان این واحدها برنامه‌ریزی شده است.

استاندار زنجان به خرید گندم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اواخر خرداد ماه 123 هزار تن گندم در سطح استان زنجان خریداری شده است.

انصاری با ابراز امیدواری برای پرداخت بهای گندم در موعد مقرر پیش‌بینی شده در قانون (یک ماه بعد از خرید) ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده بهای گندم خریداری شده تا پایان خرداد ماه پرداخت شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده است.