بازارچه سنتی ابهر ۹۰ درصدی پیشرفت دارد

عبدالعلی قاسم پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ابهر۲۴ با بیان اینکه بازارچه سنتی ابهر تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: این پروژه در مساحتی به متراژ ۳ هزار و ۶۰ متر مربع در دو طبقه ساخته خواهد شد.

وی به میزان اعتبار پیش‌بینی شده به منظور احداث بازارچه سنتی در ابهر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیار و ۴۱۴ میلیون ریال در دو طبقه زیر زمین به صورت پارکینگ و هم کف به صورت تجاری با غرفه های متعدد و مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه پروژه احداث بازارچه سنتی در دو فاز انجام می‌شود، ابراز کرد: فاز نخست این پروژه بیش از ۱۰ سال پیش به اتمام رسیده است.

قاسم پور با بیان اینکه این پروژه در مساحتی به متراژ ۳ هزار و ۶۰ متر مربع ساخته خواهد شد، یادآور شد: بازارچه سنتی ابهر با معماری ایرانی اسلامی و نیز بهره‌گیری از معماری بومی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه فاز ۲ این پروژه از سال ۹۲ انجام آغاز شده است، بیان کرد: مدت زمان انجام احداث بازار سنتی ۲ سال است.

شهردار ابهر با بیان این مطلب که در ساخت این پروژه از الگوهای معماری ایرانی اسلامی و بومی بهره گرفته می‌شود، گفت: این بازار دارای ۴ سوق که از ضلع شرقی به بلوار سی متری و از ضلع غربی به طالقانی جنوبی مشرف است.

قاسم پور با اشاره به مشخصات فنی این پروژه تصریح کرد: این پروژه با در نظر گرفتن سازه آن از نظر اسکلتی بتن آرمه بوده و سقف هم کف با تیرچه بلوک با پوترهای قوسی شکل مربوط به راسته اصلی و گنبد، تیمچه ها ساخته شده و سقف زیر زمین با دال بتنی به همراه پوترهای بتنی و پوشش کف حجره و راسته ها و چهار سوق ها با سنگ پلاک مقاوم و مناسب، نماها با آجر سفالی سنتی و پوشش کف پارکینگ با موزاییک ایران ساخته می شود.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه نوع آجرهای به کار رفته در این بازار از آجرهای خفته راسته و قوی استفاده می‌شود، افزود: زیر‌ زمین این بازار به عنوان پارکینگ و همکف نیز تجاری و دارای ۱۰۳ دهنه غرفه تجاری است.

بازارچه سنتی ابهر