جلسه ای که نتیجه ای برای کارگران ایران ترانسفو نداشت

به نقل از موج رسا, امروز در حالی تجمع کارگران بزرگترین صنعت استان زنجان سه روزه می شود که هنوز کارگران پاسخ مناسبی برای حل مشکلاتشان از مسئولان نگرفته اند.

در دو روز گذشته تجمع اعتراضی کارگران ایران ترانسفوی زنجان به دلایل مختلف ادامه داشت اما هنوز مشکلات این قشر حل نشده و امروز نیز این تجمع ادامه دارد.

با وجود اینکه دیروز کمیسیون کارگری شهرستان برگزار شد امروز نیز برای حل مشکل، کمیسیون کارگری استان تشکیل جلسه می دهد و قرار است اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل این شرکت در این کمیسیون شرکت کرده و پاسخگوی مشکلات کارگران خود باشند.

در دو روز گذشته اعتراض کارگران به واگذاری سهام این شرکت به فردی به نام مهدی مومنی طاهری عضو هئیت مدیره و تغییرات کاری، بحث هلدینگ ایران ترانسفو و همچنین تغییر پوشش بیمه‌ کارگران بوده است.

اما آنگونه که کارگران این شرکت در کمپین مردمی بیان کرده اند جلسه دیروز کارساز نبوده و کارگران این شرکت برای رسیدن به حقوق خود امروز نیز تجمع را ادامه می دهند.

در واقع ماجرای اعتراض کارگران از آنجایی آغاز شد که سهام بیش از 30  درصدی این شرکت به یکی از اعضای هئیت مدیره واگذار شده و این موضوع موجب کوچک سازی این شرکت و تصمیم گیری برای کارگران از سوی این فرد می شود.

احمد غریوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،(... جلسه کمیسیون کارگری استان زنجان قرار است امروز برگزار شود. قرار است که دیدگاه های طرف مقابل شنیده شود تا بر اساس قانون تصمیم گیری های لازم انجام شود. اداره شهرستان دیروز کمیسیون کارگری را برگزار و نسبت به مشکلات این شرکت رسیدگی کرد...)

به گفته وی مطالبات کارگری دلیل اعتراض کارگران نیست و بیشترین اعتراضات به بحث سهام و مالکیت شرکت مربوط می شود.

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار موج رسا گفت: تجمع صنفی همواره وجود دارد و مسئولان کارخانه و نماینده کارگران باید این موضوع را حل کنند.

فریدون احمدی افزود: تولید اصل است و برگزاری تجمع نکته انحرافی است و اگر تولید باشد همه مشکلات حل می شود اما اگر تولید نباشد کارگری نیز وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص بحث هلدینگ این شرکت نیز گفت: امروز هم جلسه استانی در قالب کمیسیون کارگری استان با حضور نمایندگان کارگران، اعضای هئیت مدیره و مقامات استانی برگزار می شود که امیدواریم مشکلات این شرکت حل و فصل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید به دلیل برگزاری تحصن تولید متوقف شود، گفت: باید دغدغه های کارگران نیز شنیده شده و مشکلات حل شود.

یادآور می شود: اعتراض کارگران به واگذاری سهام شرکت به فردی به نام  مهدی مومنی طاهری و تغییرات کاری، بحث هلدینگ ایران ترانسفو و همچنین تغییر پوشش بیمه‌ کارگران از جمله مواردی است که در "کمپین حمایت مردمی از ایران ترانسفو" مطرح شده است.

از دو روز گذشته کارگران واحدهای زیر مجموعه این شرکت در شیفت صبح و عصر تجمع کرده‌ و این تجمع امروز هم ادامه دارد.

بنا به گفته کارگران این شرکت سیاست‌ های جدید هئیت مدیره  به ضرر جامعه کارگری است چرا که تعدیل نیرو، موجب بیکار شدن بخش اعظمی از کارگران می شود ضمن اینکه نمایندگان کارگران از توضیحات کمیسیون کارگری شهرستان نیز قانع نشده اند.

جعفر ریاحی رئیس شورای اسلامی کارگری کارخانجات ایران ترانسفو نیز با اشاره به برگزاری کمیسیون کارگری شهرستان اظهار داشت: در این جلسه مشکلات کارگران عنوان شد اما دستاوردی نداشت.

وی گفت: امروز هم جلسه کمیسیون کارگری استان برگزار می شود که امیدواریم مشکلات حل شود. 

شرکت ایران ترانسفو زنجان به عنوان قطب اقتصادی این شهر دارای 13 شرکت زیر مجموعه است در حالی که این شرکت قدر جزو 50 شرکت برتر نیز محسوب می شود.