سیستم گرمایشی ۸۳ مدرسه در استان زنجان استانداردسازی می‌شود

علی عسگری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد برکت تاکنون اقدام به ساخت 14 مدرسه در مناطق محروم و دورافتاده در سطح استان زنجان کرده است و امسال نیز دو مدرسه در شهرستانهای ماهنشان و خدابنده تا آغاز سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا تعلق می‌گیرد گفت: در حال حاضر 20  پروژه با 783 کلاس در دست اجرا است که هفت پروژه توسط خیران آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان اعتبارات ملی و استانی سال مالی 94 را 392 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 44 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی در مورد مدارس قابل بهره‌برداری در هفته دولت ابراز کرد: مدرسه دو کلاسه در قیدار، مدارس سه کلاسه در آلاچمن و شش کلاسه در کاوند شهرستان ایجرود که با کمک خیران احداث شده امسال در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

عسگری با اشاره به افتتاح چهار پروژه با 29 کلاس در هفته دولت بیان کرد: برای تکمیل این مدارس 40 میلیارد ریال هزینه شده که هنرستان شهید شهریاری نیز یکی از این پروژه‌ها است.

وی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس را یکی از برنامه‌های مهم این دستگاه عنوان کرد و افزود: درحال حاضر استانداردسازی 83 مدرسه با 262 کلاس و با اعتبار 2.5 میلیارد ریال در هشت منطقه آموزش و پرورش استان زنجان آغاز شده و این کار برای شش منطقه دیگر تا پیش از فصل سرما انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان ابراز کرد: مدرسه شبانه‌روزی 12 کلاسه زینبیه که دارای خوابگاه، سلف سرویس و ساختمان آموزشی به مساحت 850 متر مربع و گنجایش استقرار 80 نفر به شکل شبانه‌روزی و 160 نفر دانش‌آموز را دارد هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس افتتاح می‌شود.

وی به احداث مدرسه 12 کلاسه امامت ابهر به مساحت یک هزار و 800 مترمربع گفت: آموزشگاه 9 کلاسه حضرت زینب در سجاس نیز با یک هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

عسگری با اشاره به تکمیل مدارس روستای اینچه رهبری، 12 کلاسه الهیه، 9 کلاسه رزاق افشارچی و توسعه دو کلاس در روستای چمنی بزینه رود بیان کرد: سالن اجتماعاتی در ابهر با اعمال تغییراتی به سالن آمفی‌تئاتر تبدیل شده است.

وی احداث رصدخانه دانش‌آموزی در نزدیکی روستای سعیدآباد را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا برشمرد و گفت: مطالعات این طرح به پایان رسیده و برای احداث ساختمان به 20 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه رصدخانه دانش‌آموزی در نقطه‌ای خارج از شهر احداث می‌شود گفت: ابتدا باید مسیر دسترسی به این رصدخانه تأمین شود که برای تکمیل آن در سال گذشته یک میلیارد ریال تخصیص یافته و امسال نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای آن منظور شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع 10 باب فضای آموزشی با 67 کلاس و اعتبار 103 میلیارد ریالی هم‌زمان با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در سطح استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

عسگری تعداد مدارس فاقد سرویس بهداشتی مناسب در استان زنجان را 156 مورد عنوان کرد و افزود: با بررسی‌های انجام شده 19 درصد از مدارس استان زنجان تخریبی شناخته شدند.