نبود مسئول فنی مشکل اصلی کمپ‌های ترک اعتیاد زنجان است

تقی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد استان ملزم به اجرایی کردن دستورالعملهای ابلاغی برای استاندارد‌سازی فعالیتهای خود هستند، اظهار داشت: متاسفانه مقاومتهایی از سوی برخی از مراکز ترک اعتیاد در زمینه اجرایی کردن دستورالعمل ارائه شده اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و راهکارهای موجود با حضور مدیران کمپ‌های ترک برگزار شد، ابراز کرد: مدیران کمپ‌ها در این نشست به برخی از اشکالات قانونی در فعالیت مراکز ترک اعتیاد اشاره کردند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه همه مدیران با وجود مشکلات موجود باید تابع قانون باشند، تصریح کرد: با وجود اشکالات موجود عمل کردن به قانون از بی‌قانونی بهتر است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در اجرایی کردن دستورالعمل جدید برای فعالیت مراکز ترک اعتیاد نبود مسئول فنی است، یادآور شد: متاسفانه پزشکان به دلیل هزینه پایین مسئولیت این امر را متقبل نمی‌شوند.

نصیری با تاکید بر اینکه در صورت بروز مشکل مسئول فنی در هر مرکز کمپ اعتیادی موظف به پاسخگویی است، خاطرنشان کرد: پزشکان از قبول این مسئولیت خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق دستورالعمل جدید ابلاغی مجوز راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد به افراد با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و پزشک و روانپزشک ارائه می‌شود، بیان کرد: پیش از این مدیریت کمپ‌ها به معتادان بهبودیافته واگذار می‌شد.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان یادآور شد: بهزیستی باید در زمینه جایگزینی مدیران کمپ‌های ترک اعتیاد و یا ایجاد هیئت مدیره برای مراکز اقامتی تصمیم‌گیری کند.