وقوع 287 فقره تصادف در محورهای استان زنجان

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وقوع 11 فقره تصادف فوتی طی ماه گذشته در محورهای استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: ‌این تعداد تصادف نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد تلفات تصادفات فوتی استان زنجان را در مردادماه 11 نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته ثابت مانده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان به وقوع 144 فقره تصادف جرحی در مردادماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه 4 درصد کاهش یافته است.

شیرمحمدی تعداد مصدومان تصادفات جرحی مردادماه سال جاری را 200 نفر اعلام کرد و ادامه داد:‌ این تعداد مصدوم در مقایسه با مجروحان تصادفات جرحی سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از وقوع 132 فقره تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان زنجان طی ماه گذشته خبر داد و گفت:‌ این تعداد تصادف نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان ادامه داد: در مردادماه سال جاری 287 فقره تصادف در محورهای استان زنجان روی داده است.

شیرمحمدی خودروی سواری را با 60 درصد درگیرترین خودرو در تصادفات مردادماه اعلام کرد و افزود:‌ نقش کامیون - تریلی و موتورسیکلت در تصادفات این ماه به ترتیب 15 درصد و 14 درصد بوده است.

وی به نقش 30 درصدی تخلف عدم توجه به جلو در تصادفات مردادماه اشاره کرد و گفت: نقش تخطی از سرعت مطمئنه در تصادفات این بازه زمانی 10 درصد برآورد شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه 21 درصد از تصادفات در ساعات بین 12 تا 16 روی داده است، ابراز کرد:‌ 28 درصد از تصادفات هم در کیلومترهای یک تا 20 روی داده است.

شیرمحمدی ادامه داد: 33.5 درصد از تصادفات مرداد‌ماه سال جاری در اتوبان زنجان - قزوین روی داده است.

وی محورهای خدابنده - ابهر و جاده ترانزیت را در وقوع تصادف بعد از اتوبان زنجان - قزوین قرار دارد.