کشت 56 رقم مختلف انگور در ابهر

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اقلیم منطقه برداشت محصول انگور از نیمه دوم شهریور آغاز و معمولا تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 56 نوع انگور در شهرستان ابهر شناسایی و کشت می‌شود، تصریح کرد: نزدیک به هشت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ابهر به کشت این محصول اختصاص دارد و این شهرستان توانسته رتبه اول استان در کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه سال زراعی‌جاری، سال خوبی برای کشاورزان به‌ویژه در زمینه کشت و برداشت انگور بود، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال زراعی جاری 120 هزار تن انواع انگور از تاکستان‌های شهرستان ابهر برداشت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه 30 درصد این محصول به صورت تازه‌خوری به مصرف می‌رسد، تاکید کرد: تیزآب یکی از محصولات جانبی انگور است که در ابهر مورد توجه ویژه کشاورزان قرار دارد و توانسته یکی از محصولات مهم این شهرستان برای فروش در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

رئیس جهادکشاورزی ابهر با تاکید بر اینکه نقش استقرار صنایع تبدیلی در رابطه با محصول انگور بر کسی پوشیده نیست و می‌تواند سود واقعی را نصیب کشاورزان کرده و دست دلالان کاذب را از این محصول کوتاه کند، گفت: هم‌اکنون چهار کارخانه کشمش‌پاکنی و بسته‌بندی صادارتی در ابهر فعالیت دارد که نقش مهمی در تبدیل شدن این شهرستان به قطب تولید کشمش در سطح کشور دارد.