نسل جوان باید استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی را بیاموزند

اسدالله درویش‌امیری امروز در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت اظهار داشت: 107 هزار واحد آموزشی در کشور برای استقبال از دانش‌آموزان آماده‌سازی شده و دربهای 2 هزار و 200 آموزشگاه نیز در استان زنجان به روی فرزندان این مرز و بوم باز شده و برگزاری آیین بازگشایی مدارس تذکری و تلنگری برای خارج شدن دانش‌آموزان از فضای تعطیلات است.

وی به همکاری و همراهی والدین با نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: مربیان مدارس به تنهایی قادر به اداره آموزش و پرورش نیستند و اولیای دانش‌آموزان باید در نحوه اداره مدارس مشاکت کنند.

استاندار زنجان با تأکید بر فعال‌سازی انجمن‌های اولیا و مربیان تصریح کرد: این انجمن‌ها باید از حالت تشریفاتی خارج شود و اولیا و مریبان برای اداره مدرسه مشارکت‌های فکری و مالی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموزان تنها بر عهده آموزش و پرورش نبوده و چند ضلع دارد، بیان کرد: خانواده نقش اساسی در این حوزه دارد و باید ضمن همراهی با نهاد آموزش و پرورش بر تربیت فرزندان نظارت کند.

درویش‌امیری نقش رسانه‌های داخلی و خارجی، شبکه‌های مجازی و اجتماعی را در تربیت فرزندان موثر خواند و گفت: شبکه‌های اجتماعی در نسل جوان حضور فعال دارند و نوجوانان و جوانان باید برای بهره‌مندی صحیح از امکانات مدرن، حوزه نرم‌افزاری و شبکه‌‎های اجتماعی آموزش ببیند.

وی به اعتماد عمومی مردم به معلمان اشاره کرد و افزود: میزان مقبولیت بخش‌های اجتماعی در چند دهه اخیر کشور نشان می‌دهد که معلمان در صدر لیست اعتماد مردم قرار دارند و جامعه فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت را امین خود می‌دانند.

استاندار زنجان با اشاره به نقش هدایتگری معلمان در جامعه تصریح کرد: نگذارید جامعه فرهنگی رنگ و بوی سیاسی پیدا کند و سیاسی شدن این بخش سمی برای حوزه تعلیم و تربیت است و مطالبات فرهنگیان باید از کانال‌های صنفی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه محیطی است که به همه جامعه تعلق دارد، به مشارکت آحاد جامعه و والدین برای برطرف کردن نیازهای حوزه تعلیم و تربیت و منابع مالی آن تأکید کرد.