بیش از ۹۰ درصد قاچاقچیان شناسایی شده در زنجان دستگیر شدند

تقی نصیری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 583 نفر از قاچاقچیان سال گذشته در زنجان شناسنامه‌دار شدند اظهار داشت: از این تعداد 523 قاچاقچی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 94 بیش از 93 درصد قاچاقچیانی که توسط دستگاههای اطلاعاتی شناسایی شده بودند توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی تحویل داده شدند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جامع در حوزه قاچاقچیان و معتادان ولگرد اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه تاکنون بانک اطلاعاتی جامعی در حوزه معتادان ولگرد و متجاهر وجود ندارد.

وی اجرای طرحهای جمع‌آوری معتادان متجاهر و ولگرد را در کاهش میزان سرقتهای خرد تاثیرگذار دانست و افزود: از ابتدای سال تاکنون در حدود یک هزار و 460 نفر توسط پلیس دستگیر شدند.

نصیری با تاکید بر اقدامات قابل توجه انجام شده برای برخورد با معتادان متجاهر و ولگرد ابراز کرد: در چهار ماهه گذشته نیز زنجان در برخورد با خرده‌فروشان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغان حوزه‌های علمیه و فعالان حوزه دینی تاثیر قابل توجهی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند عنوان کرد: در ایام محرم از ظرفیت تبلیغی مبلغان برای آگاه‌سازی از آسیبهای مواد مخدر باید استفاده شود.