کمک‌‌ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی اولیا دانش‌آموزان به مدارس استان زنجان

محمود شهبازی امروز در همایش استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: یک هزار و 728 آموزشگاه به جز احتساب مراکز شبانه‌روزی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان زنجان فعالیت می‌کنند. از مجموع آموزشگاههایی که امکان تشکیل انجمن اولیا و مربیان در آنها وجود دارد، یک هزار و 665 مدرسه معادل 97 درصد دارای این انجمن هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان به مشارکت مالی اولیا در مدارس اشاره کرد و گفت: کمک‌های نقدی اولیا به ارزش 6 میلیارد و 800 میلیون ریال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با تأکید بر گسترش همکاری اولیا برای تحقق امور آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان بیان کرد: کمک‌های غیرنقدی خانواده‌ها نیز 6 میلیارد و 167 میلیون ریال برآورد شده است.

شهبازی به برگزاری یک هزار و 10 دوره آموزشی برای خانواده‌ها در قالب انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت‌کنندگان این دوره‌ها با افزایش 10 درصدی به 121 هزار و 358 نفر رسیده است.

وی تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش در استان زنجان را هفت مورد عنوان کرد و افزود: یک هزار و 554 نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند که این رقم رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بهره‌مندی دانش‌آموزان از سرویس مدارس 14.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است گفت: در حال حاضر 25 هزار 156 نفر از سرویس ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 81 مدارس استان زنجان از لباس فرم استفاده می‌کنند بیان کرد: در حوزه تهیه مجلات آموزشی نیز اقدامات خوبی انجام شده و با افزایش 45 درصدی 2 هزار و 550 جلد مجله سفارش داده شده است.

شهبازی به ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد ازدواج کوثر نیز دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود خلاء در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: با همکاری دادگستری همایش حقوق شهروندی برگزار شده و باید دانش‌آموزان برای کاهش این آسیبها آموزش ببینند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان به برگزاری نشست‌های تخصصی نمازشناسی ویژه اولیا اشاره کرد و گفت: نقش اصلی انجمن اولیا و مربیان مشارکت در تربیت دانش‌آموزان است.

وی دوگانه بودن تربیت خانه و مدرسه را آسیبی برای حوزه‌های تربیتی عنوان کرد و افزود: باید مشارکت برای تربیت صحیح فرزندان در انجمن‌های اولیا و مربیان نهادینه شود.