سرشماری 1200 راس آهو در دشت سهرین

سیدرضا موسوی صبح امروز در حاشیه بازدید از دشت سهرین زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر امنیت برای حیوانات دشت سهرین برقرار شود شرایط بهتری برای حفاظت از حیوانات حیات وحش فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان محدوده‌ای را در منطقه سهرین در نظر گرفته است، تصریح کرد: این محدوده پناهگاه حیوانات در فصل زمستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه با توجه به سرما و برف منطقه، محدوده مورد نظر برای تغذیه و حفاظت حیوانات بسیار خوب است، اضافه کرد: مطالعات طرح مدیریتی دشت سهرین انجام شده و تفاهم‌نامه آن با استاندار امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح مطالعات، می‌توانیم مشارکت مردمی را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: تعامل هم با مردم خوب است و تلاش داریم این روابط و تعاملات بیشتر باشد.

موسوی با اشاره به اینکه مردم هم حس تعلق نسبت به حیوانات دشت سهرین دارند، افزود: در دشت مغان استان اردبیل 35 سال پیش آخرین آهو منقرض شده و امروز متاسفانه با حسرت از آن یاد می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوان دشت سهرین و مجموعه حیوانات آن را حفظ کرد، ادامه داد: بر اساس سرشماری انجام شده طی دو هفته پیش، تعداد آهوان این منطقه یک هزار و 200 راس بوده است.