روانبخش: روحانی از ترس رقیب‌تراشی به اصلاح‌طلبان امتیاز می‌دهد

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و آزاد اجازه سخنرانی به وی را نداده است اظهار داشت: در دانشگاه زنجان وقت سخنرانی را خیلی محدود کردند که ما به‌زور توانستیم نیم ساعت سخنرانی داشته باشیم.

وی افزود: واقعاً نمی‌دانم اینها چرا این‌قدر از سخنرانی و روشنگری در دانشگاه هراس دارند، چند روز قبل بود که این افراد از آزادی اندیشه سخن می‌گفتند اما امروز اجازه سخنرانی نمی‌دهند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)  با بیان اینکه نباید اجازه داد دانشگاه‌ها در رکود سیاسی باشند عنوان کرد: ما آماده روشنگری و بحث در مورد مسائل کشور هستیم، دانشگاه محیطی نیست که بشود با تعطیل کردن فکر آنجا را خاموش کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید بفهمد در کشور چه می‌گذرد ابراز کرد: دانشجو باید در مورد برجام، fatf، قراردادهای نفتی، حقوق‌های نجومی، صندوق فرهنگیان و اختلاس‌ها اطلاعاتی داشته باشد.

حجت‌الاسلام روانبخش تصریح کرد: عده‌ای درب فکر دانشجو را می‌بندند و فضای دانشگاه را مانند خود دولت امنیتی می‌کنند و با شعار اینکه "شما امنیتی هستید" می‌خواهند بر امنیتی بودن خودشان سرپوش بگذارند.

وی با بیان اینکه راه رئیس جمهور و زیرمجموعه‌اش اشتباه است اظهار داشت: باید فضا باز باشد و دانشجویان بدانند و خودشان تصمیم بگیرند نه اینکه فضای دانشگاه را برای یک فتنه‌گر باز کنند، در دانشگاه تربیت مدرس به امام حسین(ع) اهانت کند اما فضا را برای کسی که می‌خواهد از مقدسات این مردم در دانشگاه دفاع کند، ببندند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و گزینه اصولگرایان و به‌ویژه جبهه پایداری در این عرصه گفت: احتمال ورود چهره جدید در این عرصه وجود دارد و از طرفی اینکه فرد شناخته شده‌ای را معرفی کنیم نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که در شرایط امروز کشور مردم به‌دنبال فرد انقلابی هستند و برایشان اصولگرایی و اصلاح‌طلب بودن اصل نیست.

روانبخش با ابراز "در شرایط کنونی نیاز به فردی انقلابی، مدیر و توانمند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و سیاست خارجی هستیم" خاطرنشان کرد: ما نیز در این زمینه کار می‌کنیم و شاید هم به گزینه رسیده باشیم اما چون احساس می‌کنیم رقیب از تقوای سیاسی برخوردار نیست با احتیاط عمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: رقیب منتظر است تا بداند چه فردی می‌خواهد بیاید تا قبل از مطرح شدنش موتور تخریب خود را به کار گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان "تلاش می‌کنیم بر سر یک کاندیدا به اجماع برسیم" یادآور شد: این به‌معنای این نیست که فردی را معرفی کنیم که شرایط امروز کشور این فرد را نمی‌پسندد، اینکه همه اصولگرایان به‌روی یک فرد توانمند و انقلابی که از همه بهتر است به جمع‌بندی برسند وجود دارد.

وی درباره تغییرات برخی از وزرا در کابینه دولت گفت: آن چیزی که مردم انتظار داشتند تغییر در بخش اقتصادی کابینه بود چرا که کشور در بحث اقتصاد وضعیت خوبی ندارد و رکود در بازار حاکم است.

روانبخش با اشاره به تعطیلی 60 درصد از واحدهای تولیدی کشور بیان کرد: نقدینگی اکنون سه برابر شده و دست عده‌ای خاص است مانند صندوق فرهنگیان که توسط 30 نفر اداره می‌شود.

وی با اظهار اینکه مردم به‌دنبال تحول در حوزه اقتصادی هستند خاطرنشان کرد: تغییر این سه وزیر دلایل خاصی دارد، در وزارت آموزش و پرورش وزیر استیضاح شده را عزل می‌کنند تا از باز شدن پرونده 8هزار میلیاردی جلوگیری کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اعلام اینکه روحانی تصمیم جدی برای حضور در انتخابات سال آینده دارد ابراز کرد: اختلافی در اردوگاه مقابل وجود دارد و اصلاح‌طلبان زیادتر از آن چیزی را که در این دولت گرفته‌اند، می‌خواهند.

وی با پیش‌بینی اینکه احتمال معرفی گزینه دیگر از طرف اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: به همین دلیل روحانی نیز باید کاری کند تا آرای اصلاح‌طلبان را به دست آورد چرا که در صورت عدم حمایت اصلاح‌طلبان آرای وی به‌شدت افت می‌کند.

روانبخش با بیان اینکه روحانی با معرفی وزرای فتنه‌ای به‌دنبال انتقال پیام به اصلاح‌طلبان است خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با معرفی این وزرا این پیام را به اصلاح‌طلبان داد که سهم بیشتری در دولت آینده خواهند داشت تا آنها به‌دنبال رقیب‌تراشی برای روحانی نباشند.

وی اضافه کرد: دولت حتماً کارهای خوبی هم انجام داده اما آن انتظار و وعده‌هایی که داده شده مورد ملاک قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با یادآوری اینکه دولت روحانی می‌توانست کارهای خوبی انجام دهد تصریح کرد: اشتباه دولت این بود که تمام امیدهایش را در سیاست خارجی گذاشت و در کابینه و حتی استانداری‌ها از افراد پیر استفاده کرد.

وی افزود: دولت به وعده‌های 100روزه خود عمل نکرد و امروز رئیس جمهور بهار سال آینده را وعده می‌دهد.

روانبخش با ابراز "انفعال در سیاست خارجی عزت ملی ما را مخدوش کرده است" ادامه داد: این انفعال سبب شده مالدیو و امارات هم در مقابل ما یاوه‌گویی کنند.

وی در مورد احتمال چهارساله شدن دولت روحانی نیز گفت: بر اساس داده‌هایی که وجود دارد دولت روحانی نخستین دولتی است که چهارساله خواهد شد، البته ممکن است غربی‌ها در آخرین روزهای دولت سر کیسه را شل کنند و اجازه دهند چند هواپیما وارد کشور شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: برنامه دولت گرفتن چند هواپیما از آمریکا و فرانسه است و از طرفی به‌دنبال برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها است تا در آستانه انتخابات از آن برداشت‌های انتخاباتی کند.

وی با بیان اینکه مردم به وعده‌های دم انتخاباتی اعتماد نمی‌کنند یادآور شد: کسانی که در انتخابات سال 92 به روحانی رأی ندادند به‌دلایل خود پایبندند و 50 درصدی که به ایشان رأی دادند نیز نسبت به رأی‌شان تردید دارند.

روانبخش اظهار کرد: رئیس جمهور فقط به شعار آقای غرضی در مهار تورم عمل کرد، البته کارشناسان این مهار تورم را قبول ندارند و مردم نیز در سفره خود چیزی را مشاهده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این مهار تورم با ایجاد رکود به دست آمده و تورم با رفع رکود در دولت بعد خود را نشان خواهد داد.