کیفیت خدمات آموزش عالی نامطلوب است

مهدی عباسی امروز در همایش مدیران کنترل کیفیت صنایع استان زنجان اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از چند سال گذشته در برنامه‌ها و صدر اخبار قرار گرفته است.

وی نبودن کیفیت لازم را اصلی‌ترین دلیل عدم تحقق کامل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برشمرد و گفت: تا امروز به جایگاه مطلوبی در این حوزه نرسیدیم.

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان کارآفرینی را موتور محرک اقتصاد کشور و کیفیت را بنزین آن عنوان کرد و افزود: کیفیت فقط به حوزه تولید مربوط نمی‌شود و ارتقای سطح خدمات مقدم بر تولید است.

وی کیفیت خدمات آموزش عالی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ کس با واژه کیفیت مخالفت ندارد و این موضوع باید از دوران کودکی در کشور فرهنگسازی شود.

عباسی با تأکید بر برندسازی در کنار فرهنگ‌سازی ابراز کرد: با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مردم به استفاده از تولدات داخلی تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید ساختارهای لازم برای تولید محصول باکیفیت فراهم شود، بیان کرد: مدیریت دانش و سیستمی باید مورد نظر قرار گیرد و در این زمان است که می‌توانیم در حوزه کارآفرینی نیز سرآمد شویم.

رئیس جهاد دانشگاهی زنجان با اشاره به اینکه بحث کنترل کیفیت در حوزه کشارورزی ضعیف است، تصریح کرد: اگر در کیفیت محصولات کشاورزی دقت لازم به عمل نیاید تا سال های آینده به یک وارد کننده تبدیل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیازمند معرفی اسلام واقعی و دوری از خرافه‌گرایی هستیم، تأکید کرد: مداحان و واعظان باید در پایتخت شور شعور حسینی کیفیت مباحث دینی را رعایت کنند.

علیرضا مینویی، رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران کنترل کیفیت استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: معلمی شغل انبیا و کنترل کیفیت شغل حسینی است.

وی با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد با عنوان " استانداردها اعتماد سازند" ابراز کرد: براساس این شعار استانداردها بر اصل اعتماد ایجاد شدند و باید از حالت کاغذ بازی خارج و در سیستم‌های عملی پیاده‌سازی شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران کنترل کیفیت استان زنجان با تأکید بر اینکه مدیران کنترل کیفیت باید در تمام ابعاد زندگی الگو باشند، بیان کرد: مردم باید مصرف آب را پایین و مطالعه کتاب را بالا ببرند.

وی قرآن را تنها استانداردی عنوان کرد که تجدید نظر ندارد و با مقتضیات زمان پیش می‌رود و افزود: نباید قرآن تنها روی طاقچه‌ها قرار گیرد و استانداردها نیز نباید به کاغذبازی تبدیل شود.

مینویی خاطرنشان کرد: در سیستم‌های مدیریتی جدید به سختگیری در جذب نیرو اشاره شده اما کارفرمایان حق بیرون کردن نیروهای خود را ندارند و نواقص موجود را باید از طریق آموزش برطرف کنند.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت مدیران کنترل کیفیت در اتاق فکر استان تأکید کرد و افزود: این انجمن در حال مذاکره با حسینیه اعظم زنجان مبنی بر پیاده‌سازی نظام آراستگی در دسته‌های عزاداری است.