نخستین مدرسه کسب و کار کشور در زنجان افتتاح شد

جمشید انصاری  در مراسم افتتاح مدرسه کسب و کار صوفی زنجان بعنوان نخستین مدرسه کسب و کار کشور که با حضور استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و دبیر کمیسیون ملی یونسکو و به همت پروفسور ثبوتی برگزار شد، تربیت مدیران حرفه‌ای در سطح ملی را از اهداف و برنامه‌های مدرسه کسب و کار صوفی برشمرد و افزود: تاسیس این مرکز آموزشی در زنجان فرصتی برای جوانان و دانش‌آموختگان استان به شمار می‌رود که می توانند به نحو شایسته‌ای از آن استفاده نمایند.

معاون رئیس جمهور که بعنوان یکی از اعضای هیئت امنای مدرسه کسب و کار صوفی در این مراسم حضور داشت، عدم آموزش‌های حرفه ای به مدیران را حلقه مفقوده توسعه کشور عنوان نمود و خاطرنشان کرد: نظام آموزشی و مدیریتی کشور طی 35 سال گذشته به این امر نپرداخته و تربیت مدیران متخصص در کشور مغفول مانده بود.

وی با اشاره به زمان و نحوه شکل‌گیری ایده راه‌اندازی مدرسه کسب و کار در کشور یادآور شد: در گذشته در سیستم بانکی کشور، طی دوره‌های خاصی، برخی از مدیران به منظور آشنایی با مفاهیم کیفی سیستم بانکداری حرفه‌ای به مدارس کسب و کار بین المللی اعزام می شدند و اثرات مثبت این آموزشها در کشور مشهود بود. در دوره اول دولت اصلاحات این ایده شکل گرفت که در داخل کشور نیز چنین مدارسی ایجاد شود و ضرورت تربیت مدیران متخصص در حوزه‌های مختلف در کشور احساس می‌شد که با همت پروفسور ثبوتی چارچوب نهایی کار در بهار سال‌جاری کلید خورد و این امر در استان زنجان محقق شد.

انصاری عدم آشنایی مدیران به مسائل حرفه‌ای مدیریت را یکی از بزرگترین گرفتاری‌های دولت در حل مشکلات داخلی کشور برشمرد و افزود: باید به سمتی برویم که مدیران حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف بانکی، بیمه‌ای، گمرک، حمل و نقل و ... در بخش‌های درونی اقتصاد تربیت شوند.

معاون رئیس جمهور از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی خواست تا بخشی از آموزش‌های حرفه ای مدیران خود را با همکاری این موسسه ارائه نمایند و ابراز امیدواری نمود: اجرای این پروژه ملی در استان زنجان با همراهی مدیران دستاوردهای بزرگی برای استان و کشور به دنبال داشته باشد.