آمار سرطان در زنجان بالاست

محمود شهبازی  در رابطه با آلودگی سرب و روی زنجان اظهار داشت: من با وجود اینکه مدتی در صنعت روی زنجان مشغول به فعالیت بودم اما نمیخواهم بدون اطلاعات علمی دقیق نظری در این رابطه بدهم به همین دلیل  با اشاره به فرمایشات دکتر زمانی از اساتید شیمی دانشگاه زنجان صحبت های خودم را ادامه می دهم.

این صنعت گر شهروند با بیان اینکه  وجود آلودگی حتی به اندازه یک درصد هم برای مردم زنجان مهم است عنوان کرد: اگر دقت کنیم و کمی بررسی، متوجه می شویم  آمار سرطان در زنجان بالاست کافی است یک سری به کلینیک تخصصی بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان قسمت بیماران سرطانی یا انجمن مهرانه استان زنجان بزنیم.

وی ادامه داد:بحث الان این است که چرا  زمین شهرک تخصصی روی باید اینقدر نزدیک شهر انتخاب می شد چه کسی دستور واگذاری این زمین را به  شهرک تخصصی روی صادر کرد است؟ این سئوال باید پاسخ داده شود واقعا چه کسی بدون مطالعه چنین مجوزی را صادر کرده است؟

شهبازی با اشاره به اینکه اگر فرض کنیم حتی به اندازه یک درصد، این کارخانجات برای سلامتی شهرمان مضر بوده اند تصریح کرد: اگر فرض کنیم حتی به اندازه یک درصد، این کارخانجات برای سلامتی شهرمان مضر بوده اند پس احیانا باعث شده اند در این سالیان طولانی عده ای به سرطان دچار شده و از دنیا رفته اند.

وی با اشاره به سابقه کاری خود در صنعت روی خاطر نشان کرد: بنده که مدت هر چند کم درکار صنعت روی بودم قبول دارم که کیکهای موجود در شهرک روی باعث آلودگی محیط زیست می باشد و بایستی فکر اساسی جهت حمل مواد فوق به جای دیگر شود پس اجازه دهند کیکهای موجود که غالبا هشت درصد و یا هفت درصد و حتی چهار درصد می باشد به چرخه تولید برگردد سپس کیکهای زیر فیلتر که با تکنولوژی امروزی حداکثر دو درصد می باشد به محل خریداری شده حمل شود.

این صنعت گر زنجانی تاکید کرد: اگر با پروسه تولید اشنا باشید ماده معدنی با اب و اسید در دمای حدودا ٦٥ درجه طی ٩ ساعت مدت زمان در داخل مخازن همزده می شود در مرحله بعد یک ساعت در مرحله بعد دو ساعت در مرحله بعد بک ساعت با صرف کلی هزینه و تخصص تا فلزات حل شود.

وی در پایان صحبت های خود اظهار داشت: البته خود دپو فیلتر کیکها  به لحاظ ذرات گرد و خاک مشکل زا هستند همانطور که مستحضرید با توجه به پیش بینی کارشناسان امر تا ده سال آینده خاک معدن انگوران به اتمام می رسد و از طرفی خاک مازاد در این معدن وجود ندارد تا به متقاضیان جدید احداث کارخانه داده شود بطوریکه در حال حاضر شرکتهای تولید کننده سرب و روی خاک خود را از ترکیه وارد می کنند و بیشترین سهمیه معدن نیز به  زرین معدن آسیا تخصیص می یابید و بدلیل اینکه اشتغال در کشور بزرگترین دغدغه مسئولان سیاسی ،اجتماعی،امنیتی است فعلا هر کسی از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره برداری می کنند.