آنفلوانزای تیپ انسانی در زنجان فوتی نداشته است

محمود حریری امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان زنجان اظهار داشت: صیانت از سلامت مردم وظیفه همه نهادها و دستگاهها است و باید ارتقای سلامت جامعه به ویژه در بحث بیماری‌های غیرواگیر و کاهش عوامل خطرزا به یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

وی با تأکید بر توسعه مباحث خودمراقبتی در بین آحاد مردم ابراز کرد: فرهنگ‌سازی برای آگاهی افراد به حق و حقوق خود ضروری است و اگر مردم خود وارد این عرصه شوند با کمترین مشکل در حوزه سلامت مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان به شناسایی 2 هزار مورد مشکوک به ابتلای بیماری آنفلوانزای تیپ انسانی تا پایان آذرماه اشاره کرد و گفت: 23 مورد نمونه‌گیری از موارد جدی انجام شد و تنها 10 مورد مبتلا به بیماری آنفلوانزا بودند.

وی با اشاره به اینکه افراد بین سنین 18 تا 65 سال در معرض این بیماری هستند، بیان کرد: آنفلوانزای تیپ انسانی خوشبختانه در زنجان مورد فوتی نداشته است.

حریری تصریح کرد: وسایل مورد نیاز پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در زنجان تهیه و داروهای مورد نیاز پیش‌بینی شده است ضمن اینکه گروههای درمعرض خطر در نیمه شهریورماه تا 10 آبان تحت واکسینانسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستانها برای مراقبت از موارد احتمالی ابتلا به این بیماری و تأمین برخی امکانات لازم عنوان کرد: با شیوع آنفولانزای فصلی و اقدامات انجام شده مدت زمان بیماری برای افراد گرفتار کوتاه‌تر شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: همه‌ساله در زمان ایام اربعین احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا وجود دارد که در این ارتباط اطلاع‌رسانی لازم برای رعایت موراد بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیک دیگری در پایان بهمن‌ماه و ابتدای اسفند‌ماه برای شیوع بیماری آنفلوانزا پیش‌بینی می‌شود، ابراز کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری در دستور کار قرار دارد.

حریری خاطرنشان کرد: موردی از ابتلای افراد به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زنجان گزارش نشده است.