پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت رسانه های انگلیسی از اصلاح طلبان، تاکید کرد: انگلیسی ها بی دلیل از کسی حمایت نمی کنند.

 مهرداد بذرپاش در حاشیه این مراسم در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در پاسخ به این سوال که چرا رسانه های انگلیسی از اصلاح طلبان در انتخابات آتی حمایت می کنند، اظهار داشت: انگلیسی ها بی دلیل از کسی حمایت نمی کنند. به نظر من برای اینکه این دسته افراد آخوند انگلیسی توسط مردم لقب نگیرند باید فورا از حمایت انگلیسی انزجار بجویند.

وی با تقبیح حمایت رسانه های وابسته به دولت انگلستان خصوصا بی بی سی فارسی از جریانی خاص در انتخابات، خاطر نشان کرد: این افراد اگر تکذیب نکنند، مردم به آن ها لقب آخوند انگلیسی را خواهند داد و آخوند انگلیسی در پیشگاه مردم جایگاهی ندارد.

این اظهارنظر در شرایطی است که حمایت یک جانبه بی بی سی فارسی از هاشمی رفسنجانی، تعجب مردم را بر انگیخت و این در حالی است که این بنگاه خبرپراکنی همواره عناد خود علیه جمهوری اسلامی را به اثبات رسانده است.

نکته قابل توجه اینجاست که حمایت بی بی سی از هاشمی رفسنجانی هیچ گاه از طریق دفتر وی تکذیب و تقبیح نشد؛ حتی موج جدیدی از سوی دفتر هاشمی با هدف فرافکنی افکار عمومی و با اعلام اینکه پایگاه هاشمی رفسنجانی تنها دو روز مانده به انتخابات از دسترس خارج شده است، ایجاد شد.

پازل حمایات بی بی سی از اصلاحات که انگار به مذاق برخی نیز بد نیامده است، توسط برخی سران اصلاح طلب تکمیل شد. محمدرضا عارف، عضو ائتلاف اصلاح طلبان در همین خصوص و در پاسخ به این سوال که چرا از رسانه‌های بیگانه و بی بی سی اعلام برائت رسمی نمی‌کنید؟ به این گفته بسنده کرد که از چه چیزی اعلام برائت کنیم؛ من 24 ساعته باید از بی بی سی اعلام برائت رسمی کنم؟ بیکارم.

حال باید دید که رسانه های انگلیسی با چه هدفی دست به دعوت مردم به انتخابات زده اند و از حمایت اصلاح طلبان در انتخابات چه بهره و نقشه ای در ذهن خود می پرورانند؟