پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- بی بی سی فارسی فعالیت های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را کلید زده است.

انتخابات مرحله دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی در 21 استان برای کرسی های باقیمانده مجلس، اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه سال 95 برگزار خواهد شد. در این مرحله سرنوشت حدود 69 کرسی مشخص می شود. 

تلویزیونی بی بی سی فارسی با این پیش فرض که این مرحله «برای جریان اصلاحات ارزش ویژه ای دارد»، دست به کار شده و به نظر می رسد به  طور نامحسوس و با ارائه راهبردهایی به نفع یک جناح خاص و به اصطلاح با حرکت زیرپوستی، علاقمندی خود را برای حضور مردم در پای صندوق های آراء ابراز می کند. 

رسانه مذکور در این چارچوب ضمن انعکاس دیدگاه‌های اصلاح طلبانی مانند محمدرضا عارف، مبنی بر «خوب برداشته شدن گام اول انتخابات»، در گفتگو با محمد علی توفیقی، ‌تحت عنوان تحلیلگر مسائل سیاسی ایران از پاریس، این راهبردهای مورد نظر خود را در میان گذاشته و اصرار دارد که «اصلاح‌طلب‌ها درصدد اند تا مردم را در مرحله دوم به پای صندوق های رای بکشاند» در این گفتگو بر سه محور اساسی تاکید می شود.

1- انتخابات 7 اسفند برنامه ریزی شده و در نتیجه همگرایی گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب برای جلوگیری از «اضمحلال ایران» ‌و با دعوت خاتمی به عنوان «محبوبترین و شناخته ترین شخصیت در جامعه ایران » به سر انجام رسیده است؛

2- اصلاح طلبان با بهره گیری ازابزارهای ارتباطی، اینترنت و شبکه اجتماعی به پیروزی رسیده اند؛

3- اصلاح طلبان با الگو قرار دادن مدل انتخابات 7 اسفند، باید در مرحله دوم مراقب محدودیت‌های احتمالی حاکمیت از جمله در زمینه اینترنت و شبکه های اجتماعی باشند، زیرا به زعم این رسانه، ‌رقبا دست اصلاح طلبان را خوانده اند(!)